سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته اعلام شد؛

کاهش 25 درصدی روان آب های سطحی در فلات مرکزی

شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: میزان روان آب‌های سطحی حوضه آبریز فلات مرکزی از آغاز سال آبی (اول مهرماه) تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال 25 درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد بیشترین درصد اختلاف بارندگی امسال در همسنجی با پارسال در حوضه آبریز فلات مرکزی رخ داد و در دشت «مهارلو- بختگان» 75 درصد کاهش را ثبت کرد.

پنج حوضه از 6 حوضه آبریز اصلی کشور با کاهش حجم جریان‌های سطحی روبرو هستند اما این میزان در حوضه آبریز قره‌قوم سه درصد افزایش داشته است.

از آغاز مهرماه تا پایان دی ماه امسال، حجم جریان‌های سطحی در حوضه‌های آبریز مرزی شرق با 57، دریاچه ارومیه با 36، دریای خزر با 23 و خلیج فارس و دریای عمان با 22 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب 33، 324، 1436 و 7275 میلیون مترمکعب بود.

حوضه آبریز قره قوم در این مدت با سه درصد افزایش نسبت به سال آبی گذشته از 384 میلیون مترمکعب جریان سطحی برخوردار شد.

این گزارش می افزاید: حجم کل جریان‌های سطحی کشور از مهرماه تا دی ماه امسال، 10 میلیارد و 718 میلیون مترمکعب بود که در همسنجی با پارسال با حجم 13 میلیارد و 845 میلیون مترمکعب، 23 درصد کاهش نشان می دهد.

به دلیل کاهش روان آب‌های سطحی، برخی شهرهای واقع در حوضه آبریز فلات مرکزی مانند یزد، اصفهان، کاشان، کرمان و شیراز سال آینده در معرض تنش آبی قرار می گیرند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.