سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تصفیه‌خانه شماره 2 اهواز فاقد برق اضطراری

مدیرعامل آبفا اهواز با اشاره به نبودن برق اضطراری در تصفیه‌خانه شماره 2 اهواز خواستار پیگیری تامین برق اضطراری این تصفیه‌خانه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا براتی، مدیرعامل آبفا اهواز در جلسه ستاد مدیریت بحران که امروز (10 بهمن ماه) ‌در استانداری خوزستان برگزار شد، بیان داشت:‌ ساعت 3:30 بامداد شنبه(9 بهمن ماه) برق تصفیه‌خانه‌های اهواز و به تبع آن کل شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه، ملاثانی و شیبان قطع شد، این اتفاق خیلی ناگهانی رخ داد و برای اولین بار بود که با این مشکل در چنین سطحی مواجه شدیم.

وی تصریح کرد:‌ تصفیه‌خانه شرق اهواز 8 مگاوات مصرف برق دارد و از سنوات گذشته با توجه به تجاربی که داشتیم، پیگیر راه‌اندازی نیروگاه گازی برای تامین برق این تصفیه‌خانه بودیم. در زمان بروز حوادث و اتفاقاتی مشابه پدیده ریزگردهای روز جمعه که موجب قطع برق تصفیه‌خانه شماره 2 می‌شد، ستاد بحران به این نتیجه رسید که از دو فیدر یا خط جداگانه، برق این تصفیه‌خانه را تامین کند تا در صورت قطع یک خط، از طریق یک خط دیگر برق‌رسانی به تصفیه‌خانه شماره 2 انجام شود.

براتی افزود: اما وقوع پدیده ریزگرد در روز جمعه و به دنبال آن قطع برق کل شهر نشان داد که حتی برق‌رسانی از دو خط جداگانه به این تصفیه‌خانه نمی‌تواند در شرایط اضطراری برق تصفیه‌خانه را تامین کند. اگر باز هم اتفاقی مشابه پدیده ریزگردهای روز جمعه هفته گذشته رخ دهد، باز هم در تصفیه‌خانه شماره 2 با شرایطی که در دو روز گذشته داشتیم، مواجه خواهیم شد زیرا این تصفیه‌خانه فاقدبرق اضطراری است.

مدیرعامل آبفا اهواز خاطرنشان کرد:‌ ساعت 11:30 روز گذشته تصفیه‌خانه شماره 1 با ظرفیت کامل وارد مدار شد و همزمان با آن نیروهای آبفا اقدام به آب‌رسانی به برخی مناطق و مراکز مانند بیمارستان‌ها و پادگان‌ها از طریق تانکر کرد و در برخی مناطق نیز آب بسته‌بندی توزیع شد.

براتی گفت: تصفیه‌خانه شماره 2، آب مورد نیاز 60 درصد اهواز را تامین می‌کند بنابراین بروز هر گونه مشکل برای این تصفیه‌خانه به تنهایی موجب ایجاد بحران می‌شود و بنابراین باید تامین برق اضطراری این تصفیه‌خانه با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.