وی با بیان اینکه رئیس سازمان توسعه تجارت و دولت با اقدام برای برگزاری این جشنواره گامی را در جهت رفع این خلا برداشتهاند، گفت: امیدوارم با کمک بخش خصوصی و دولت این هدف پیش برود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه نشان کالاهای تجاری مختلفی در دنیا طی قرنها درخشیدهاند، گفت: باید به رمز ماندگاری آنها توجه شود.
وی افزود: در ایران شاهد بروز و ظهور نشانهای تجاری هستیم ولی گاهی این نشانهها خود به خود به حالت موت میروند و گاهی اوقات هم کشته میشوند.
شافعی تصریح کرد: یکی از علتهای اساسی درخشش برندها در دنیا محیط کسب و کار مناسب و حمایت و پشتیبانی از آن است؛ موضوع دیگر این است که بنگاهها خودشان را با تغییرات روز و تکنولوژی تطابق میدهند و یک برند براساس نیاز روز خودش را تطبیق میدهد.
شافعی تصریح کرد: برندهایی که با تحولات روز خودشان را تطابق نمیدهند بعد از مدتی محو میشوند.
وی با اشاره به ماده 2 آییننامه ساماندهی تبلیغات کالاها و خدمات موضوع ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور که در شهریور 94 از سوی هیأت دولت تصویب و ابلاغ شده است، گفت: در این قانون به موضوعات مذکور توجه شده و ما امیدواریم که شاهد تولد و تکامل برندهای تجاری در آینده باشیم و از این پس نشان تجاری را به عنوان یک کار فانتزی مورد توجه قرار ندهیم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: به طور یقین نشان تجاری وقتی در اوج قدرت است که رابطه نشان تجاری و مصرفکنندگان آن از درجه آشنائیت به خویشاوندی تبدیل شود و رابطه بین مصرفکننده و نشان تجاری به یک رابطه احساسی تبدیل شود که این رمز ماندگاری نشان تجاری است.
شافعی گفت: ماندگاری نشان تجاری نیازمند تعادل بین متعهد ماندن و مسئولیت اجتماعی صاحب نشان تجاری است. به طوری که مشاهده میکنیم در بسیاری از برندهای دنیا بخش قابل توجهای از فعالیتهای صاحبان برندهای تجاری به فعالیتهای اجتماعی برمیگردد.
وی بیان داشت: نشان تجاری باید به عنوان یک اصل پذیرفته شده و به عنوان استراتژی توسعه تولید در کشور به آن توجه شود.
انتهای پیام/