سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

شناسایی عاملان سوء استفاده از گوشي هوشمند شهروند گيلانی

عاملان سوء استفاده از گوشي هوشمند مفقودی شهروند گيلاني در تلگرام شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛

سرهنگ ايرج محمدخانی گفت: در پي ارجاع يک فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهي شهروند گیلانی مبني بر اينکه گوشي هوشمند وي که چند وقت پيش مفقود شده بود در تلگرام فعال گردیده، موضوع در دستورکار پليس فتا قرار گرفت.

رئيس پليس فتا استان گيلان افزود: با پي جويي هاي فني و پليسي، كارآگاهان پليس فتا، عاملان سوء استفاده از گوشي مفقودی شهروندگيلاني در تلگرام را که دو مرد 21 و 49 ساله اهل و ساکن رشت بودند را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي در رشت دستگير كردند.

سرهنگ محمدخاني اظهار داشت: با توجه به ادله ديجيتال كشف شده از متهم، وي به صراحت به بزه انتسابي خود اعتراف که جهت سير مراحل قانوني تحويل دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت شدند.

محمدخاني با بيان اينکه گوشي هاي تلفن همراه در سال هاي گذشته از يك گوشي صرف، به رايانه اي با امكانات فراوان ارتباطي در اندازه كوچك تبديل شده اند، افزود: همين ويژگي هاي ممتاز و جالب توجه تلفن هاي همراه، آن را به هدفي تازه براي مجرمان و تبهكاران تبديل كرده است.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گيلان در ادامه انتخاب پسورد يا قفل الگويي (pattern) قوي براي گوشي، عدم نصب رام هاي(ROM) سفارشي و تغيير يافته بر روي گوشي، رمزنگاري اطلاعات شخصي، عدم نگهداري اطلاعات شخصي و مهم در گوشي که به اينترنت متصل است چون امکان ارسال اطلاعات وجود دارد ، نصب نرم افزار امنيتي موبايل ياب و فعال کردن قابليت هاي آن براي رديابي و پيدا کردن گوشي مفقودي يا سرقتي، را از جمله رعايت نكات ايمني در استفاده از تلفن همراه اندرويدي اعلام كرد.

رئيس پليس فتا استان گيلان در پايان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به آدرس Gfata@police.ir گزارش كنند .


انتهای پیام/م

برچسب ها: گیلان ، رشت ، تلگرام ، پلیس فتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.