سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم رهگیری آوارگان در افغانستان راه اندازی می‌شود

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرد که در حال راه اندازی سیستم جدید رهگیری آوارگان در افغانستان است تا درک بهتری از حرکت آوارگان و نیازهای آنان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بازگشت ناگهانی بیش از نیم میلیون مهاجر از پاکستان و آوارگی بیش از نیم میلیون نفر دیگر در افغانستان بدلیل افزایش ناامنی ها، نگرانی های زیادی را برای مقامات این کشور بوجود آورده است.

سازمان بین المللی مهاجرت پیش بینی می کند که در سال ۲۰۱۷ بیش از یک میلیون مهاجر دیگر نیز به افغانستان باز می گردند و نزدیک به نیم میلیون نفر دیگر در داخل این کشور بدلیل ادامه درگیری ها آواره خواهند شد.

«لارنس هارت» رئیس دفتر ماموریت سازمان بین المللی مهاجرت در افغانستان می گوید: نیاز مبرمی وجود دارد که بدانیم که این افراد آسیب پذیر در کجا زندگی می کنند و چه نیازهایی دارند.

وی افزود: با سیستمی جدید که بتوان این نیازها را ردگیری کرد، فعالان امور بشردوستانه و دولت افغانستان می توانند به حمایت و کمک رسانی افرادی که بیشترین نیاز را دارند بروند.

لازم به ذکر است که سازمان بین المللی مهاجرت که پیش از این نیز در کشورهای سوریه، عراق، سودان جنوبی و دیگر کشورها از این سیستم رهگیری استفاده کرده است، قصد دارد از سیستم «ماتریس رهگیری آوارگان (DTM)» تا یک هفته دیگر در افغانستان استفاده کند.

این سیستم از ابزار و تکنیک های فراوانی استفاده می کند تا تردد آوارگان را در دوران بحران پردازش و کنترل کند.

رها نوشت: از این سیستم ابتدا در ولایات «ننگرهار»، «کنر» و «لغمان» استفاده خواهد شد، و پس از چندی در دیگر ولایات این کشور نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه های مالی راه اندازی و استفاده از این سیستم را کشورهای آلمان، ژاپن، نروژ و سوئد پرداخت می کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.