سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ماراتن سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر/ امشب زنگ‌ فجر به صدا در می‌آید

شمارش معکوس برای سال تحویل سینمای ایران آغاز شده و تنها ساعاتی با افتتاحیه این رویداد بزرگ فاصله داریم.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شمارش معکوس برای سال تحویل سینمای ایران آغاز شده و تنها ساعاتی با افتتاحیه این رویداد بزرگ فاصله داریم. پس از چند بار گردیدن عقربه‌های ساعت بهار سینمایمان آغاز می شود و سالی هم که نکوست از بهارش پیداست، باید ببینیم که این بهار برای یک سال سینمایمان چه میوه ای به ارمغان آورده است.

همگان با هجوم حجم سنگینی از اشتیاق در درون خویشتن، به انتظار تماشای تراوشات ذهنی افرادی مملو از احساس که هنرمند نام می گیرند، نشسته‌اند تا آثاری را که از همان ابتدا حضورشان در لیست با حواشی بسیاری روبرو بوده و توجه جلب کرده‌اند و یا فیلم‌هایی که قرار را بر بی‌قراری ترجیح داده و در سکون و سکوت آماده شده‌اند، ببینند. فیلم‌هایی که تولیدات یک ساله سینما ماست و نگاه تلاشگران عرصه هنر را به ما می‌شناساند.

زنگ جشنواره سی و پنجم دو روز زودتر از سال‌های پیشین به صدا در می‌آید و تا ده روز ادامه می‌یابد، جشنواره ای که قبل از آغاز با حواشی زیادی روبرو بوده است و در بخش مسابقه‌اش، فیلم سازان کهنه کار با کارگردانانی نو پا رقابت می‌کنند و رقابت این چنینی صاحبان آثار، طعم خاصی را چاشنی جشنواره می کند.

جشنواره امسال چند بخش دارد که مهم‌ترینشان بخش «مسابقه» است که سی و سه فیلمساز با سابقه و جوان برای رسیدن به سیمرغ بلورین هنرنمایی می‌کنند. بخش دیگر «چشم‌انداز سینمای ایران» است که چشم انداز یک ساله سینما را برای مخاطب روشن می‌کند. جشنواره، «هنر و تجربه» هم دارد که انواع خاص هنرها در این بخش تجربه شده است، اما امسال نیز جشنواره فجر به حضور فیلم‌های مستند مزین شده و روزهای خود را با مستندهایش آغاز می‌کند.

امسال هم برج میلاد میزبان هنرمندان و اصحاب رسانه خواهد بود و مثل پارسال پردیس ملت کاخ مردمی جشنواره است و مردم با حضور در این مکان می توانند کنار هنرمندان محبوبشان فیلم ها را تماشا کنند. اما بر خلاف پارسال سایت سینما تیکت مسئول فروش بلیت به مردم نبود و سامانه سینوگرام این مهم را بر عهده گرفت که با حواشی بسیاری همراه شد؛ چرا که سایت از همان دقایق ابتدایی دچار مشکل شد و علاقه مندان از خرید بلیت های مورد نظر خود، باز ماندند و برای خریداری بلیت فیلم دلخواه، باید در صف بایستند.

به هر حال با تمام حواشی پیش آمده، سی و پنجمین جشنواره بین المللی فجر تا چند ساعت دیگر کار رسمی خود را آغاز می کند و امیدواریم که جشنواره‌ای خوب، پر رونق و آموزنده باشد.


گزارش از ملیکا نصیری صنعتی


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.