فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده در بخش اصلی جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

غفاری کارگردانی دارای هوش و نبوغ ذاتی است/مسءله مهم فیلم ما علت انتخابش بودسید امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره 17 سهیلا» که امسال در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در خصوص حرف اصلی این اثر به خبرنگارحوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حرف اصلی این فیلم به یکی از معضلات و مشکلاتی که فعلا در جامعه هشتاد میلیونی ما وجود دارد، می‌پردازد. بالا رفتن سن ازدواج در دخترهایی که توجه کافی به مسئله ازدواج ندارند و بصورت عقلانی با آن برخورد نمی‌کنند. در نتیجه زمانی به خود می‌آیند که سنی از آن‌ها گذشته و برای ازدواج دیر شده است.

وی درباره علت همکاری با محمود غفاری کارگردان این فیلم بیان کرد: از بین کارگردان‌هایی که به دفترم می‌آمدند و فیلمنامه ارائه می‌دادند، غفاری را دارای هوش و نبوغ ذاتی دیدم که می‌تواند در ساختار اثر تاثیر فراوانی بگذارد. از سویی با توجه به فیلمنامه بروز و ایده‌هایی که داشت حدس زدم در اجرا و به لحاظ ساختاری، فیلم را به خوبی بسازد و به او اعتماد کردم. این اعتماد جواب داد و الان فیلمی در شأن سینمای ایران از یک کارگردان اول تولید شده است.

وی با اشاره به علت انتخاب «شماره 17 سهیلا» توسط هیات انتخاب اظهار داشت: در هر صورت سینما و هنر وظیفه دارد مسائل و مشکلات اجتماعی روز را منتقل کند، فیلم ما هم از آن دسته آثاری است که مسئله مهمی به نام ازدواج را هدف قرار داده و سعی کرده با یک پرداخت درست و واقع گرایانه به مشکل بالا رفتن سن ازدواج در دخترها بپردازد و فکر می‌کنم هیات انتخاب با نگاه مثبتی با فیلم برخورد و آن را انتخاب کردند.

سیدزاده در پاسخ به این سوال که «شماره 17 سهیلا» چه طیفی از مخاطب را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: فکر می‌کنم طیف عظیمی از جامعه ما که خانواده هستند را در بر می‌گیرد چرا که پدر و مادرها باید مواظب باشند و مراقبت کنند از سنینی که فرزندانشان در معرض ازدواج قرار دارند و خدای ناکرده با بی‌توجهی نگذارند عمر مفید ازدواج تاثیر خودش را از دست بدهد.

این تهیه کننده با اشاره به علت علاقه عماد افروغ به این فیلم و بیان آن در یکی از برنامه‌ها تصریح کرد: عماد افروغ دکتر جامعه شناسی است که با نگاه بسیار هوشمندانه لایه‌های مختلف جامعه را از لحاظ بررسی مسائل اجتماعی مورد نظر قرار دادند و در این فیلم توانستند بازتابی از مشکلات امروز جامعه که قصه فیلم است را ببینند و با اعتقاد به اینکه جای مطرح کردن این مسائل در سینما و در فیلم است، نگاه مثبتی به آن داشته باشند.

سیدزاده خاطر نشان کرد: از خانواده‌ها می‌خواهم این فیلم را در جشنواره و اکران ببینند چرا که می‌تواند راهگشا و گره گشا در بینش و تفکر ما برای مسائل جامعه و اهدافی باشد که در ادیان الهی و رفتارهای اجتماعی ما است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار