سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

حفظ اکوسیستم دریاچه برم الوان اولویت گردشگری بهمئی

استاندار در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری برم الوان بهمئی بر رعایت حفظ حریم دریاچه و اکوسیستم این دریاچه تاکید کرد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسئولان دستگاههای اجرایی وخدمات رسان در سفر به شهرستان بهمئی  ابتدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام و سپس از مناطق و بخش های این شهرستان بازدید کرد

استاندار در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری برم الوان بهمئی بر رعایت حفظ حریم دریاچه و اکوسیستم این دریاچه تاکید کرد و گفت: سعی شود پیست های پیاده روی و دوچرخه سواری، قایق رانی و آلاچیق های استراحت برای رفاه حال گردشگران و زیبا سازی فضای منطقه فراهم شود.

موسی خادمی افزود:یک هزار و 500 هکتار از اراضی این منطقه و حاشیه برم الوان از دیمی به آبی تبدیل شده و ایستگاه پمپاژ برم الوان و احداث سد خاکی سرآسیاب از دیگر اقدامات ارزنده دولت است.
استاندار با حضور در مسجد امام خمینی (ره) بخش سرآسیاب یوسفی به ناپایداری چندین ساله برق شهرستان بهمئی اشاره کرد و افزود: در این دولت با راه اندازی ایستگاه برق امیرحاضر بخش اعظمی از این ناپایداری حل شد و در تلاشیم که مشکلات ناپایداری برق را 100درصدرفع کنیم.
خادمی،یکی از مطالبات و نیازهای مردم منطقه را مشکل آب شرب عنوان کرد و افزود: برای حل این موضوع آب رسانی از سد کوثر مهمترین راه کار دولت بود که با تامین اعتبار در سفر ریاست جمهوری به استان این مشکل حل و 125 روستای از مسیر خط انتقال آب از آب شرب مناسب برخوردار خواهند شد.

وی گاز رسانی به بخش های مختلف شهرستان بهمئی را از دغدغه های مهم دولت دانست و افزود:در تلاشیم تامین گاز این شهرستان از طریق خط انتقال لوله گاز باغ ملک شهرستان استان خوزستان به طول 55 کیلومتر عملی شود.

خادمی با بیان اینکه اتصال محور مهم لنده به تشان و بهمئی از هدیه های دولت به این دو شهرستان است که در حال اتمام مطالعات آن هستیم گفت: اعتباری افزون بر سه هزار میلیارد ریال برای این طرح مهم اختصاص داده شد و مهمترین مزیت آن کاهش 2 ساعته این شهرستان ها به استان های همجوار است.

استاندار به موضوع بیکاری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: حدود 450 میلیارد ریال وام خود اشتغالی از طریق صندوق کارآفرینی امید برای راه اندازی طرح های تولیدی و اقتصادی پرداخت خواهد شد.
خادمی،سد ایلی آباد در بهمئی را یکی از طرح های مهم اقتصادی این منطقه دانست که افزون بر 25 میلیارد ریال برای آن مصوب شده و گفت: در تلاشیم که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده فاز اول آن را عملیاتی کنیم.

استاندار با بیان اینکه تاکنون 350 هکتار از باغ های این منطقه به آبیاری قطره ای تجهیز شد گفت: برای این مهم هفت ایستگاه پمپاژ احداث و راه اندازی شده است .


انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.