مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان اسکان گردشگران و مسافران نوروزی امسال در این استان از (25 اسفند 94 تا 14 فروردین 95)به دلیل شرایط نامساعد جوی نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 27 درصد کاهش یافت.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،محمود باقری افزود: این در حالی است که در موج نخست سفرهای نوروزی امسال و تا روز پنجم فروردین شاهد افزایش پنج درصدی میزان اسکان مسافران و گردشگران در جاذبه های طبیعی و تاریخی و اقامتگاه های این استان بویژه مناطق گرمسیری بودیم.
وی بارش های شدید بهاری، سرما و برودت محسوس هوا را دلیل اصلی کاهش میزان اسکان مسافران نوروزی در مناطق گردشگری این استان اعلام کرد.
باقری تاکید کرد: این در حالی است که زیرساخت ها، امکانات و شرایط برای اسکان های اضطراری نیز در نقاط مختلف استان به نحو مطلوبی پیش بینی شده بود.
باقری شمار بازدید کنندگان از جاذبه ها و مناظر طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان را در نوروز امسال از (25 اسفند 94 تا 14 فروردین 95) را نیز یک میلیون و 116 هزار و 369 نفر ذکر کرد.
وی تصریح کرد: این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی امسال در یک هزار و 708 کلاس درس، 45 خانه مسافر، 11 هتل با 640 تخت، میهمانسراها و کمپینگ های اقامتی و چادرهای موقت در نقاط مختلف استان اقامت کردند.
وی تصریح کرد: 295 هزار و 260 نفر از این تعداد در این مدت از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی و فرهنگی استان دیدن کردند.
باقری یاداور شد: منطقه تفریحی و طبیعی شلال دون باشت، حرم مطهر بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در گچساران و مناظر طبیعی سرفاریاب چرام به ترتیب با حدود 40، 30 و 25 هزار نفر، اقامتگاه بیشترین تعداد مسافران در تعطیلات نوروزی امسال بودند.
در ایام تعطیلات نوروز پارسال بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای گردشگران است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون باشت، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
 
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.