سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یکی از فرماندهان آتش‌نشان حادثه پلاسکو در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دولت برای ورود تجهیزات آتش‌نشانی به کشور تلاش کند/ مسئولان سنوات خدمت و بازنشستگی آتش‌نشانان را مد نظر قرار دهند


مهدیانی یکی از فرماندهان آتش نشان حادثه پلاسکو گفت: از مجلس و دستگاه‌ها خواستاریم که سنوات خدمت و بازنشستگی آتش نشان را مدنظر داشته باشند.


به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر مهدیانی یکی از فرماندهان آتش نشان حادثه پلاسکو؛ در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران، گفت:حادثه‌ ساختمان پلاسکو اتفاقی نبود که آتش‌نشانان به تنهایی بر آن غلبه کنند، ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در حادثه ساختمان پلاسکو به امداد و کمک‌رسانی پرداختند.

وی گفت: 16 شهید جوان و با تجربه از همه قشر‌ها برای نجات مردم تقدیم کردیم و خانواده‌های آتش‌نشانان با صبوری خودشان برای ما دلگرمی ایجاد کردند. ما در این حادثه کوتاه نیامدیم و تمام تلاشمان را برای به حداقل رساندن ضررها و زیان‌های منجر به حادثه پلاسکو به کار بستیم.

مهدیانی افزود: زمانی که این حادثه به آتش‌نشانی اعلام شد، اولین نیرو ظرف دو دقیقه به محل حادثه اعزام شدند، عملیات را از طبقه‌ای که آتش‌سوزی شروع شده بود، آغاز کردند.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی تعداد زیادی شهروند و کسبه را که در طبقات مختلف حضور داشتند از ساختمان پلاسکو خارج کردند. اگر از خود گذشتگی این عزیزان نبود و ساختمان را خنک نگه‌نمی‌داشتند، در عرض دو ساعت این ساختمان فرو می‌ریخت و چند صد نفر زیر آوار می‌ماندند؛ این عزیزان با جان‌فشانی خودشان باعث شدند همه از محل حادثه خارج شوند.

یکی از فرماندهان آتش‌نشان حادثه پلاسکو با بیان برخی نکات ایمنی به مردم در جلوگیری از حوادث مترقبه افزود: از مردم خواهشمندیم که نکات ایمنی را در نظر بگیرند، چراکه اگر این نکات رعایت شود، این فجایع از بین می‌رود، همچنین باید فرهنگ ایمنی و حس ایمنی‌مان را بالا ببریم تا این حوادث به حداقل برسد.

وی گفت: کار آتش‌نشانان و نیروهای امدادی سخت و پرتلاش است، ما به دنبال این هستیم که از نیروهای جوان در بحث امدادرسانی بهره‌ ببریم، لذا از مجلس و ارگان‌های مربوطه خواهشمندیم که سنوات خدمت و بازنشستگی آتش‌نشان‌ها را مد نظر داشته باشند.

مهدیانی ادامه داد: همچنین از مسئولان و دولت خواستاریم در وارد کردن تجهیزات به روز و امکانات آتش‌نشانی برای ایستگاه‌های آتشنشانی سراسر کشور کمک کنند تا به سهولت این امر صورت بگیرد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حسینی
۱۸:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
یعنی یه کارمند اداریِ پشت میزنشین، سی سال خدمت کنه، یه آتشنشان که هر لحظه در آتش و آوار هست هم سی سال خدمت کنه؟! این نیروهای خدومِ ما، لیاقتشون بیشتر از ایناست. لیاقتشون بیشتر از این یه ذره حقوقه. حقوقشون به نسبت ایثاری که دارن، هیچه... بهشون سختی کار تعلق نمیگیره. وقتی جانباز و یا شهید میشن، بهشون میگن جانباز و شهید خدمت! و تحت سرپرستی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار نمی گیرن... این دو موضوع باید مطالبه بشه.
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۵
نوشدارو بعد از مرگ سهراب...