اقرلو در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران:

اصلی ترین راه مبارزه با فساد، شفاف سازی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: با نگاه انقلابی است که مبارزه با فساد شکل می گیرد چرا که اصلی ترین راه مبارزه با فساد، شفاف سازی است.

اصلی ترین راه مبارزه با فساد، شفاف سازی است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امین اقرلو در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران به تشریح دو نگاه در اداره کشور پرداخت و گفت: یکی از این نگاهها نگاه انقلابی و استکبارستیز و دیگری نگاه منحرف از انقلاب یا غیرانقلابی است که فرد خود را بر مردم ترجیح می دهد و منافعش بر منافع ملی تقدم می یابد.
 
وی افزود: یکی از مهمترین شاخصها نگاه غیرانقلابی اشرافی گری است و اگر این نگاه در مسئولان باشد آنها از بدنه مردم فاصله می گیرند و نیازهای مردم را فراموش می‌کنند چراکه حفط منافع خود را ترجیح می دهند.
 
اقرلو با بیان اینکه عیب دیگر این نگاه ارتباط نداشتن آن با عدالتخواهی است گفت: اگر نگاه انقلابی برکشور حاکم شود و با شاخصهای عدالتخواهی و آرمانهای انقلاب مسائل پیگیری شود مسائل کشور هم حل می شود.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: با نگاه انقلابی است که مبارزه با فساد شکل می گیرد چرا که اصلی ترین راه مبارزه با فساد، شفاف سازی است.
 
وی افزود: مردم حق دارند بدانند مسئولانشان در این کشور چقدر حقوق می گیرند و یا برای خویشاوندان خود حقی قائل شده اند یا نه؟

اقرلو با ابراز تاسف از اینکه با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نماز عید فطر بر لزوم پیگیری حقوقهای نجومی ، پیگیری جدی در این باره صورت نگرفت افزود: مردم نگرانند و قوه قضاییه باید با پیگیری جدی به این دغدغه مردم پاسخ دهد .
 
وی در ادامه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: نقدهای فراوانی به این طرح وارد است از جمله اینکه با این طرح دستمزد پزشکان 200 درصد افزایش یافت و گرچه این افزایش برای جلوگیری از گرفتن زیرمیزی بود اما افزایش ناگهانی هزینه ها باعث شد که برای بیمه سلامت و تامین اجتماعی بدهی فراوانی به بار آورد که امکان پایداری آن راکاهش می دهد.

اقرلو افزود: اگر این افزایش هزینه ها را داشته باشیم باید نگران باشیم که این طرح به ضد خود تبدیل شود.
 
وی تصریح کرد: در این زمینه باید دستگاههای نظارتی مسئله تمام وقت بودن پزشکان دولتی را تایید کنند که دیگر پزشکی، بیمار مستضعفی را به بیمارستان خصوصی نفرستد و از وزارت بهداشت هم می خواهیم به جای منافع صنفی به طرحهای زیرساختی مثل نظام ارجاع بپردازد که مشکلات سلامت را حل می کند.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه نگاه انقلابی‌گری، ساده‌زیستی و توجه به توان داخل سبب حل مشکلات کشور می‌شود، گفت: آنچه می‌تواند مشکلات فعلی جامعه را حل کند نگاه انقلابی است که شاخص آن نیز استکبارستیزی است، گفت‌وگو و مذاکره با شیطان مشکل ما را حل نمی‌کند همانطور که دیدیم چگونه خودشان پیمان‌شان را نقض کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار