سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یارمحمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سیل‌های فصلی سیستان و بلوچستان قابل جلوگیری نیست

نماینده مردم زاهدان گفت: به دلیل شرایط خاکی و پراکندگی جمعیت نمی‌توان در مقابل سیل های فصلی این استان را گرفت.

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان بسیار پهناور است و جمعیت در آن به طور پراکنده زندگی می‌کنند و هر سال این سیل‌ها به صورت فصلی موجب خرابی قسمتی از مناطق می‌شوند.

وی افزود: به دلیل شرایط زمین‌شناسی و خاک این مناطق و همچنین نبود بوته‌های گیاهی بعد از بارش‌ها آب جذب خاک نمی‌شود و بلافاصله سیل‌های شدیدی در منطقه روان می‌شود و بعد از خرابی بلافاصله این آب محو شده و باقی نمی‌ماند.

یارمحمدی تاکید کرد: پیش از هجوم سیل اطلاع‌رسانی توسط عوامل منطقه‌ای انجام شده بود اما باز هم خرابی برخی مناطق مسکونی و یا آسیب‌هایی به دام‌های افراد وارد شده است که مسئولان محلی و نیروهای استانداری در محل حضور پیدا کرده تا کمک کنند.

وی اظهار داشت: البته آن طور که باید به دلیل پراکندگی جمعیت و سکونت افراد در منطقه نمی‌توان کمک‌رسانی را انجام داد اما در تلاش هستیم تا تمامی مناطق سیل‌زده مورد بررسی و کمک‌رسانی خود قرار دهیم.

نماینده مردم زاهدان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نمی‌توان در مقابل این سیل‌های فصلی و خرابی‌های آن اقداماتی انجام داد گفت: به دلیل بالا بودن حجم کار نمی‌توان جلوی این سیل‌های فصلی را گرفت زیرا به دلیل شرایط جوی و خاکی و نوع پراکندگی جمعیت این سیل قابل محاسبه نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
بگو بلد نیسیم نگو نمیشه