سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین طرح فرصت‌های سرمایه‌گذاری

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: این سازمان با توجه به آغاز سند آمایشی استان، طرح تدوین فرصت های سرمایه گذاری را در دستور کار قرار داده و گام های خوبی برداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار گناوه افزود: این طرح در عرصه های مختلف از جمله کشاورزی، لجستیک، صنعت، شیلات، معدن و گردشگری تهیه و تدوین و به استانداری ارایه و در اختیار فعالان اقتصادی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: به منظور اجرای این طرح مشاور توانمندی انتخاب و مقررشده به شهرستانهای استان ازجمله گناوه عزیمت و با مسئولان ذی ربط و فعالان اقتصادی نشست برگزار کند.

وی اظهارکرد: با برگزاری این نشست مشخص خواهد شد چه کسب وکارهایی برای آینده شکل گیرد و فرصت های سرمایه گذاری باتوجه به قابلیت های موجود تعریف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به طرح های مهم اقتصادی نفتی و پتروشیمی که قراراست در استان اجرایی شود، گفت: با اجرای این طرح ها، 5 هزار و 350 فرصت شغلی پیش بینی شده که بخش زیادی مربوط به شهرستان گناوه و دیلم است.

وی اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در شهرستان دیلم با ایجاد زیرساخت ها و تامین خوراک آن حل شده و امیدواریم عملیات اجرایی 1تا 2 واحد پتروشیمی تا پایان سال جاری آغاز شود.

فرماندار گناوه با اشاره به موقعیت و قابلیت های این شهرستان گفت: تجارت، دریا، وجود تاسیسات نفتی، گردشگری و بازار از ظرفیت های مهم این شهرستان است که باید مسئولان کشوری و استانی نگاه خاصی به آن داشته باشند.

سیدعلی پاک نژاد، دستفروشی را در بازار از معضلات و مشکلات این شهر دانست و افزود: ساماندهی دستفروشان از عهده یک دستگاه خارج است و نیاز عزم جدی دارد که مردم بویژه مغازه داران باید همکاری وافری کنند.

وی اظهارکرد: وجود دستفروشان در جوار مجتمع های تجاری درصورت بروز حادثه، امکان بموقع رسیدن نیروهای امدادی را مختل و احتمال پیامد حادثه ناگوار حتی بیش از حادثه ساختمان پلاسکو دربرخواهد داشت.

وی افزود: ایجاد یک نمایشگاه دائم در این شهرستان نیز باتوجه به تولید صنایع دستی از جمله گبه شول که شهرت جهانی دارد، ضروری است.

پاک نژاد گفت: بافندگان فرش در این شهرستان مشکل اساسی در زمینه بیمه دارند که اگر برطرف شود گامی مهم در زمینه اشتغال زایی منطقه برداشته خواهدشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه نیز خواستار افزایش تسهیلات در بخش صنعت شد و گفت: با افزایش تسهیلات به واحدهای تولیدی از جمله در شهرک صنعتی انگیزه آنان در تولید بیشتر و در زمینه اشتغال زایی اثرخوبی برجای خواهدگذاشت.

محمدحسین داریونی افزود: انتقال صنوف آلاینده از شهر به بیرون ضرورت دارد که برای تامین زمین به همکاری اداره منابع طبیعی نیاز است.

انتهای پیام/ ث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.