سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

زکات پل ارتباطی قوی بین مردم و حکومت اسلامی است

امام جمعه موقت شهر صالح آباد گفت : زکات پل ارتباطی بسیار قوی بین مردم و حکومت اسلامی است و پرداخت آن موجب وحدت و هم دلی بین مردم می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجه الاسلام و المسلمین سید احمد فریمانه  در همایش زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) صالح آباد افزود: برای این که انسان ها رشد تعالی پیدا کنندو عزیز باشند خداوند دربستر هدایت طیبه در قرآن کریم به آنان وعده هایی داده است و برای این امر سه فریضه نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را واجب نموده است، که عمل به آنها عزت نفس انسان ها ، در صحنه بودن آنها، ارتباط بین خالق و مخلوق و ارتباط بین مردم با مردم را به همراه خواهد داشت. 

وی اظهار داشت: انسان هایی که مال خود را در کمک به محرومان انفاق می کنند، برکات والایی از جانب خداوند به آنان می رسد که بسیار ارزشمند است.

امام جمعه موقت صالح آباد ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان خدوم کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت: پرداخت زکات رضایت حق تعالی را به همراه دارد و سبب می شود دلها و قلبها به هم نزدیک شوند و هم چنین پرداخت زکات زمینه ساز وحدت وهمدلی مسلمان است وعظمت جمهوری اسلامی را نیز به همراه خواهد داشت. 

در ادامه امام جمعه اهل سنت صالح آباد نیز با بیان اینکه کمیته امداد مسئولیت جمع آوری زکات و امورات آن را درسطح کشور برعهده دارد و رونق و پیشرفت این فریضه الهی نشان دهنده تلاش و همت روحانیون، مبلغان و عاملان زکات است، گفت : تبلیغات در خصوص این واجب الهی به طور شایسته صورت نگرفته است. اگر این حق شرعی به درستی پرداخت شود شاهد این همه فقر و مشکل در جامعه نخواهیم بود.

مولوی یوسفی با بیان اینکه"کمیته امداد گذرگاه سخت انقلاب اسلامی است و ما باید به یتیم، مسکین و درمانده برسیم تا موفق باشیم"، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با هوشمندی تمام وظیفه جمع‌آوری زکات را به کمیته امداد سپردند در حالی که ایشان می‌توانستند این وظیفه را به سازمان‌های دیگر بدهند که شاید یکی از دلایل این باشد که زکات باید به محرومان برسد و کمیته امداد هم متولی این موضوع است.

در ادامه رئیس کمیته امداد صالح آباد با بیان اینکه باید در جهت شفاف سازی هزینه کرد زکات به مردم اطلاع رسانی شود و مردم را از محل هایی که زکات هزینه می شود مطلع کنیم، یادآور شد: برای تحقق این موضوع همکاری و همراهی مؤدیان و عاملین زکات لازم و ضروری  است؛ اگر مردم مطمئن شوند زکاتی که پرداخت کرده‌اند گره از کار یک نیازمند باز کرده است، قطعا با اشتیاق بیشتری نسبت به پرداخت زکات اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام// س ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.