سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

تاکید برفرهنگ کتابخوانی در جامعه

استاندار یزد بر توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید محمد میرمحمدیاستاندار یزد در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که با محوریت نمایشگاه کتاب برگزار شد بر توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

 استاندار یزد گفت: فلسفه برگزاری نمایشگاه، فروش کتاب نیست بلکه هدف اصلی آن ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

وی نقش رسانه ها در ایجاد این فرهنگ را مهم خواند و افزود: باید یک تیم رسانه ای قوی در کنار نمایشگاه تشکیل شود تا فضای جامعه را متحول کرده و افکار عمومی را نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی متمرکز کند.

میرمحمدی ادامه داد: همچنین کتابهای عرضه در نمایشگاه باید متناسب با نیاز مخاطبان در گروه های سنی مختلف باشد.

استاندار یزد گفت: نباید بنرها ، تابلوها و بیلوردهای که در سطح شهر در راستای برپایی نمایشگاه کتاب نصب می شود مطالب آنها تکراری باشد بلکه باید هریک پیام های متفاوت داشته باشند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی موجب رشد یک جامعه می شود خاطر نشان کرد: همچنین باید شرایط عرضه ناشرین خارجی در نمایشگاه فراهم شود تا انها استقبال کنند.

معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استاندار یزد هم با اشاره به رونمایی منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهوری گفت: یک غرفه در نمایشگاه باید به کتابهای حقوق شهروندی اختصاص یابد.

محمد علی طالبی با اشاره به برگزاری انتخابات رییس جمهوری و شواری اسلامی شهر و روستا افزود: سطح اگاهی جامعه از وظایف اعضای شواری اسلامی شهر و روستا مطلوب نیست و برپایی این نمایشگاه فرصتی است که در قالب غرفه ای مردم را نسبت به این وظایف آگاه سازیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم با بیان اینکه نمایشگاه سراسری کتاب اول تا ششم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاهها کتاب برگزار می شود افزود: در این نمایشگاه 550 ناشر از سراسر کشور و 70 نمایندگی ناشران خارجی حضور دارند.

علی غیاثی ندوشن افزود: نمایشگاه یاد شده در قالب 320 غرفه و 75 هزار عنوان کتاب در زمینه های مختلف با تخفیف 40 درصد در معرض دید عموم قرار می گیرد.

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.