سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

به کارگیری فناوری نوین برای حفاظت از جنگل ها

به کارگیری از فناوری نوین حفاظت الکترونیکی از جنگل ها راهکاری برای حفاظت از عرصه های جنگلی و جلوگیری از قاچاق چوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس کل دادگستری گیلان امروز در نشست شورای حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در رشت گفت: برای حفاظت از عرصه های جنگلی و منابع طبیعی با توجه به اهمیتی که برای استان و کشور دارد باید تلاش ها با اولویت بندی و همفکری همه دستگاه ها اجرایی شود.

احمد سیاوش پور افزود: در این راستا بهره گیری از ابزارهای نوین حفاظت الکترونیک شامل پهباد برای تصویربرداری هوایی از جنگل بسیار اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید با تخصیص اعتبارات لازم به مدیران گیلان برای حفاظت از جنگل ها و جلوگیری از قاچاق چوب کمک کنند.

رییس کل دادگستری با قدردانی از عملکرد دستگاه ها برای پیشگیری و مقابله با قاچاق چوب بیان کرد: علاوه بر فعالیت های در حال انجام برای مقابله با قاچاق چوب، تلاش ها باید برای نگهداری از جنگل و عرصه های جنگلی با مشارکت مردم نیز متمرکز شود.

لزوم به کارگیری فناوری های نوین، اجرای طرح تنفس جنگل، تامین به موقع حقوق ماموران حفاظت و پشتیبانی حقوقی هرچه بیشتر از آنان تقویت پاسگاه های حفاظتی در مناطق قاچاق چوب مشخص کردن محدوده طرح های حفاظتی با توجه به گستردگی این طرح ها، افزایش امکانات و بودجه حفاظت از منابع طبیعی از پیشنهادهای مدیران کل بازرسی، منابع طبیعی، تعزیرات حکومتی و مسئولان انتظامی و نظارتی و امنیتی شرکت کننده در این نشست مطرح و بررسی شد.


انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.