سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

١٤ بيمارستان درجه يك عالى داريم/ تجارب موفق بيمارستان ها را به اشتراك خواهيم گذاشت

مديركل نظارت و اعتباربخشى معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ١٤ بيمارستان درجه يك عالى داريم از شکل گیری اعتباربخشى به صورت كار گروهى خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسين ميردهقان، مديركل نظارت و اعتباربخشى معاونت درمان وزارت بهداشت در نشست خبری که در وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به اینکه  نشريه اعتباربخشى سلامت در خصوص آخرين وضعيت اعتباربخشى بيمارستانى گفت:استانداردهايى در بحث تاسيس و اداره بيمارستان ها داريم كه در بحث تاسيس استانداردها وجود داشت و در بحث اداره، استانداردهايى در قالب اعتباربخشى تدوين شد.

وی ادامه داد: امسال با دستور و حمايت وزير بهداشت، تيمى بالغ بر ٤٠٠ نفر از حوزه هاى صف و ستاد جمع شدند و استانداردها را بر اساس اصول بين المللى تدوين كردند.

مديركل نظارت و اعتباربخشى معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: استانداردهاى ما كاملا تجميع شده و ملى است و اين اتفاق نخواد افتاد كه هر بيمارستان، استاندارد جداگانه اى را اجرا كند.

میر دهقان تصریح کرد: حجم سنجه ها نيز كاهش يافت و به بيمارستان ها ابلاغ شد و با استقبال بيمارستان ها مواجه شد و هرچه كادر درمان را از بالين دور مى كرد، حذف شد.كتابى هم در همين راستا براى اعتباربخشى تدوين شد و راهنمايى نيز براى آن ارائه شد كه اين استانداردها ٩٠٣ سنجه را شامل مى شود.

وی ابراز داشت: بحث ديگر اجراى اعتباربخشى بود كه تا قبل از اين ٦٠ دانشگاه با ٦٠ سليقه آن را اجرا مى كردند.قرار بود موسسه اى شكل بگيرد، اما ساز و كار قانونى آن فراهم نبود، هرچند هنوز ادامه دارد.

وی افزود: امسال ٣٠٠٠ نفر داوطلب ارزيابى شدند و طى آزمونى ٣٠٠ نفر را انتخاب كرديم كه رزومه خوبى دارند و الان ٣٠٠ ارزياب حرفه اى تربيت كرديم.

اعتباربخشى را از بحث بازرسى خارج كرديم و آموزش ها را به شيوه ديگرى ارائه كرديم.هر روز كار را رصد مى كنيم تا از رويكردها فاصله نگيريم و پرسنل هر روز دنبال مستندسازى نباشند. قبلا نوع ارزيابى به شكلى بود كه اگر بخشى خوب كار نمى كرد، تاثيرى بر كل بيمارستان نداشت.امسال همه چيز الكترونيكى شده و خوداظهارى انجام شد.

مديركل نظارت و اعتباربخشى معاونت درمان وزارت بهداشت بیان داشت: طبق جدول زمانى كه براى بيمارستان ها بر اساس تخت مشخص شده، خوداظهارى ها انجام و تيم ارزيابى به بيمارستان ها مراجعه مى كنند.

میر دهقان گفت: به ارزيابان گفتيم كه با دست راست آموزش بدهند و با دست چپ امتياز بدهند.تجارب موفق بيمارستان ها را به اشتراك خواهيم گذاشت و دنبال اين هستيم كه بيمارستان ها شرايط بهترى داشته باشند.

مديركل نظارت و اعتباربخشى معاونت درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: طى سال هاى گذشته كار اعتباربخشى روى ميز پرستاران بود و همه وقت آن ها گرفته مى شد، اما در حال حاضر اعتباربخشى به كار گروهى تبديل شده است.

وی یادآور شد: تا پايان سال همه بيمارستان ها مميزى مى شوند و بيمارستانى فرايند اعتباربخشى آن كامل مى شود كه پروانه بهره بردارى و مجوز داشته باشد.پس اگر پروانه بيمارستانى كامل نيست بايد در سامانه صدور پروانه ثبت نام كنند.درجه هاى امسال يك و دو و سه خواهد بود و فعلا برنامه اى براى درجه يك عالى اعلام نكرديم.در حال حاضر حدود ١٤ بيمارستان درجه يك عالى داريم.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.