سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بنیادشهید مسئولیت ارائه خدمات به بازماندگان شهدای آتش‌نشان را برعهده ندارد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری مسئولیت خدمت‌رسانی به خانواده‌های آتش‌نشانان جان باخته در حادثه پلاسکو را بر عهده دارذ.

مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: طبق بند14 ماده3 آیین‌نامه تعیین و احراز مصادیق شهید و ایثارگر مصوب هیئت وزیران، افرادی که بر اثر درگیری با گروه های معارض، اشرار، گروهک ها، افراد ضد انقلاب، تبهکاران، سارقان مسلح و قاچاقچیان کشته می شوند شهید محسوب شده و خدمات دهی به آنان بر عهده بنیاد شهید است و افرادی که در حین انجام وظیفه به دلایل مختلف فوت می کنند، خدمت رسانی به آنان توسط شورای شهر و شهرداری انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: براساس قانون افراد کشته شده به 2 دسته تقسیم می‌شوند، گروه اول کسانی که به طور مستقیم در معرکه جنگ و به سبب اعمال مجرمان شهید شده، و دسته دوم افرادی که به طور مستقیم توسط دشمن کشته نشده و بر اثر عواملی مانند رفت و آمد، سقوط هواپیما و یا حوادث دیگر شهید شده‌اند.

ایزدی با بیان اینکه تا کنون بنیادشهید هیچ مورد آتش‌نشانی را تحت پوشش نداشته است، تصریح کرد: براساس مصوبه شورای شهر تهران آتش‌نشانان جان باخته به عنوان شهید خدمت محسوب شده و به دلیل اینکه این افراد در حین انجام وظیفه فوت شده‌اند، شهرداری تهران خدمات معادل شهید را به آنان ارائه می‌کند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با اشاره به اینکه اقدام شجاعانه و بی‌نظیر آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو در یاد مردم می‌ماند و فراموش نمی‌شود، تأکید کرد: در صورت موافقت خانواده‌های آتش‌نشانان جان باخته، این افراد در قطعه 50 بهشت زهرا(س) در کنار شهدای منا و مدافع حرم به خاک سپرده می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.