سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تاکید آیت الله مظاهری به آموزش احکام به فرزندان

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: به جای اتلاف وقت در طول شبانه روزلازم است وقت و فرصتی برای مطالعه رساله در طول شبانه روز اختصاص داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته افزود: فقهای بسیاری برای تدوین رساله تلاش و کوشش علمی می کنند و این مجموعه دستورات و احکام دین را در قالب این کتاب در اختیار مردم قرار می دهند و مردم نیز باید از این کتاب برای افزایش دانش خود استفاده کنند.
وی بیان کرد: به جای اتلاف وقت در طول شبانه روزلازم است وقت و فرصتی برای مطالعه رساله در طول شبانه روز اختصاص داده شود و نسبت به احکام و دستورات دینی اطلاع کسب کنیم.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری ازمردم نسبت به احکام خود کمتر آگاهی دارند، تصریح کرد: اطلاع نداشتن از دستورات دین و احکام از مردم پذیرفته نیست و به دلیل اینکه آشنایی نداشته اند و احکام خود را عمل نکرده اند قادر به دفاع از خود نیستند.
وی افزود: در شرایط فعلی که دسترسی به کتاب، منابع احکام و توصیه های دینی وجود دارد کسی نباید ادعای بی اطلاعی از احکام دین داشته باشد بلکه باید دستورات دینی در قالب رساله ها را مطالعه کند و به آن ها عمل کنند.
وی با بیان اینکه باید نسب به دستورات دینی همه آشنا باشند، اضافه کرد: جایز نیست که وقت خود را صرف فعالیت هایی از جمله تماشای فیلم بکنیم و به مطالعه رساله نپردازیم.
این مرجع تقلید با بیان اینکه فروع دین تقلیدی است ولی اصول دین باید با تحقیق و استدلال باشد، اظهارکرد: برای فروع دین به رساله ها و دستورات دینی باید مراجعه و اجرا کرد اما در اصول دین باید هر فری دانش کسب کند و همه در این خصوص مجتهد باشند و بر اساس تحقیق و مطالعه قادر به پاسخگویی نسبت به سئوالات پیرامون اصول دین باشند.




انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.