آیت الله نجفی قمشه ای گفت: اگر سخنرانی و خطابه های رهبر انقلاب نبود کشور در فتنه 88 به دست استکبار جهانی می افتاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، استاد درس اخلاق حوزه و دانشگاه  در درس اخلاق خود با اشاره به آیات ابتدایی سوره قصص و خطبه 42 نهج البلاغه گفت:چیزی که از اول تاریخ بشریت گریبان گیر انسان بوده و هست پیروری از هوای نفس و آرزوهای طولانی و دراز است.
آیت الله نجفی قمشه ای افزود: پیروی از هوای نفس و آرزوهای طولانی و دراز باعث ایجاد فتنه و جنگ می شود و این عامل نیز باعث ایجاد شدن فتنه 88 شد.
وی اظهار کرد: اگر سخنرانی ها و خطابه های بصیرتی رهبر بزرگ انقلاب نبود کشور را فتنه گران به دست استکبار می سپردند و از خرداد 88 تا 9 دی خون ریختند و این عوامل باعث به وجود آمدن بصیرت و ایمانی قوی برای مردم و راهپیمایی 9 دی شد.
آیت الله نجفی قمشه ای نقش قاچاق و برداشت های کلان را در دوران کنونی نمونه بارز از هواهای نفسانی برشمرد و افزود: برداشت های کلان و قاچاق کالا  از مواردی می باشد که باعث به وجود آمدن عذاب الهی می باشد و این اختلاف های به وجود آمده نیز نمونه ای از این عذاب ها می باشد.
وی در ادامه با انتقاد از اختلاف افکنی بعضی مسولان  و اختلاف های موجود افزود: اختلاف مشروع و منقولش درست است و این اختلاف ها نباید باعث شود که از مردم به عنوان طعمه استفاده شود.
آیت الله نجفی قمشه ای افزود: بعضی به دروغ شعار ولایت فقیه سر میدهند ولی در میدان عمل از فرمایشات ولی فقیه تخلف میکنند و مردم نباید گول این ظواهر را بخورند.
وی تصریح کرد: اگر کسی از خدا ترسید این باعث دلگرمی او میشود و انسان را از هوای نفسانی باز میدارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.