سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

ثبت 3 هزار و 400 مورد حیوان گزیدگی در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال، 3 هزار و 400 مورد حیوان گزیدگی در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در همایش کنترل جمعیت سگ های ولگرد در شهرکرد گفت: از ابتدای امسال، 3 هزار و 400 مورد حیوان گزیدگی در این استان به ثبت رسیده است.

عبدالمجید فدایی با بیان اینکه استان های چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و گلستان رتبه نخست آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارند افزود: بیشترین تعداد گزش در مناطق روستایی و توسط سگ های نگهبان، گله و خانگی می باشد.

وی اضافه کرد: با افزایش موارد گزش، احتمال ابتلا و مرگ انسان در اثر انتقال بیماری های مشترک مانند هاری نیز افزایش می یابد.

فدایی با اشاره به اینکه روش معدوم سازی سگ های ولگرد با اسلحه گرم در حاشیه شهرها از سال گذشته منسوخ شده است ادامه داد: زنده گیری، عقیم سازی و واکسیناسیون حیوانات خانگی از روش های تصویب شده برای کاهش حیوان گزیدگی در کشور است.

همایش یک روزه کنترل جمعیت سگ های ولگرد با شرکت 300 نفر از فرمانداران، ‌شهرداران، بخشداران، دهیاران و کارشناسان پیشگیری از بیماری ها و بهداشت محیط شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی و اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در سالن ابن سینای شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.