رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از جمع آوری و ثبت اطلاعات بیمه و سلامت خانوارهای این استان در سامانه سیب خبر داد.

ثبت اطلاعات خانوار در سامانه سیببه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمجید فدایی گفت: آمار گیران شبکه بهداشت چهارمحال و بختیاری از ۲۰ روز گذشته تاکنون اطلاعات بیمه و سلامت ۸۰ درصد از خانوارهای این استان را با مراجعه حضوری به درب منازل جمع آوری کرده اند.

وی با بیان اتمام جمع آوری و ثبت اطلاعات در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در استان افزود: اطلاعات خانوارهای باقیمانده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و لردگان نیز تا پایان سال جاری جمع آوری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آمارگیران پس از جمع آوری اطلاعات با تحویل کارت خانوار، پایگاه سلامت هر خانواده را مشخص می‌کنند.

فدایی ادامه داد: اطلاعات جمع آوری شده توسط مراقبین سلامت به منظور ایجاد پرونده الکترونیکی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با هدف تشخیص و کاهش هزینه و زمان درمان بیماری افراد در سامانه یکپارچه بهداشت (سامانه سیب) به نشانی اینترنتی sib.sbmu.ac.ir ثبت می‌شود.

وی گفت: با درج اطلاعات خانوار در این سامانه، ارجاع به پزشک متخصص و کلینیک‌های استان از طریق پزشک خانواده و به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار