سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کرمان به احترام یتیم خانه ایران ایستاد

تماشای ویژه به همراه ابراز احساسات وطن دوستانه در کرمان ، فیلم یتیم خانه ایران در سینما آسیا کرمان اکران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این سانس ویژه که از چند روز قبل وبا پی گیری های مردمی برای تماشای فیلم یتیم خانه ایران انجام شده بود، بیش از 300تا350نفر به تماشای این فیلم ارزشمند نشستند.

قبل از این مدیران سینماهای دوقلو در کرمان اعلام کرده بودند به دلیل عدم استقبال از این فیلم از اکران آن معذور هستند اما خوشبختانه با پی گیری های عده ای از فعالان فرهنگی مدیران سینما موافقت کردند با حداقل جمعیت 100نفر سانس ویژه ای برای علاقمندان فیلم بگذارند .

نکته جالب حضور پررنگ خانواده ها در سالن سینما بود به ویژه خانواده های فرهنگ دوست وجوان که با فرزندان خود به تماشای فیلم آمدند.

هرچند صحنه های تاثربرانگیز فیلم مزه چیپس و شکلات وتنقلات خوشمزه کنار فیلم را گرفت اما در صحنه انتهایی فیلم که مزدور انگلیسی توسط میهن پرست ایرانی کشته شد تمام سالن به احترام روح میهن پرستی و ایران دوستی کف زدند و این حرکتی کاملا میهن پرستانه وبه عشق وطن بود.

بعد از پایان فیلم مجید پرنده مدیرسینما آسیا در گفتگو با خبرنگار ما علت تعطیلی اکران را عدم استقبال مردم از فیلم ذکر کرد وگفت: در چند روزی که فیلم اکران شد استقبالی از تماشای آن نشد حتی در سانس های ساعت 19که شلوغ ترین سانس ما برای فیلم ها است، استقبال زیادی نشد در نتیجه اکران را قطع کردیم.

وی که از حضور جمعیت زیاد در سانس ویژه اکران فیلم خوشحال شده بود گفت: امروز به اندازه 8سانس معمولی از اکران یک فیلم استقبال شد.

این برنامه حداقل مزیتی که داشت ثابت کرد می توان از فضای مجازی برای حرکات خودجوش وارزشمند استفاده کرد زیرا استقبال از این فیلم تاریخی به سبب تبلیغاتی بود که دوستان دلسوز فرهنگ وهنر در فضای مجازی راه انداختند ونتیجه گرفتند.

البته از گوشه وکنار زمزمه هایی مبنی بردست داشتن برخی مسئولین در جلوگیری از اکران این فیلم به گوش رسیده است که مشخص نیست چقدر این موضوع واقعیت دارد؟!

یتیم‌خانه ایران فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان ساخته سال ۱۳۹۳ است. این فیلم در تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شده است؛ داستان این فیلم در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می‌گذرد که در زمان احمدشاه قاجار، بر اثر قحطی ناشی از خیانت انگلیس‌ها، نیمی از مردم ایران در اثر ابتلا به بیماری طاعون ووبا ونیزگرسنگی جان باختند.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.