سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

شکل‏‌گیرى یک اقتصاد عادلانه در گرو مبارزه با مفاسد اقتصادی

مبارزه با فساد اقتصادى لازمه‌‏ پیشرفت اقتصادى کشور است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی بندر ماهشهر گفت: مبارزه با فساد اقتصادى لازمه‌‏ى پیشرفت اقتصادى کشور و شکل‏‌گیرى یک اقتصاد عادلانه است.

 حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی افزود: با ورود جدى‏‌تر قوه قضائیه به مبارزه با فساد اقتصادى، دامنه‏‌ى حملات به این قوه افزایش یافته است.

وی گفت: ورود جدى قوه قضائیه به مبارزه با مفاسد اقتصادى و تقویت این جهاد پی‌گیر، امر مبارکى است که باید تداوم پیدا کند.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه مبارزه با فساد اقتصادى را لازمه‌‏ پیشرفت اقتصادى کشور و شکل‏‌گیرى یک اقتصاد عادلانه دانست و افزود: اگر در کشور بالاترین میزان تلاش اقتصادى صورت گیرد اما این تلاش در راستاى عدالت نباشد نه تنها نمى‏‌توان آن‏ را پیشرفت دانست بلکه باید آن ‏را فساد بیشتر معرفى کرد.

 هاشمی گفت: نکته مهم دیگرى که باید به قوه قضائیه تذکر داد این است که در مبارزه با فساد نباید به روابط فامیلى و دوستى و قرابت‏‌ها توجه نماید و رابطه با افراد و یا مسؤولان کشور نباید مانع مقابله با فساد و برخورد با افراد و گروه‌هاى فاسد باشد.

خطیب جمعه شهرک طالقانی با تأکید بر اینکه مسؤولان کشور باید از حرکت مبارک قوه قضائیه حمایت کنند، تصریح کرد: مبارزه با فساد امرى یک‏‌جانبه و کار یک بخش از نظام نیست و نمى‌‏توان توقع داشت که قوه قضائیه به تنهایى بتواند همه عناصر و عوامل فساد را از میان بردارد.

 وی گفت: قوه قضائیه به‏‌ نوعى انتهاى کار و بخش نهایى مبارزه با فساد است، هر چند که اثر پیش‏گیرى از جرم نیز دارد اما کار اصلى آن برخورد با مفسدان بعد از وقوع فساد است.

 امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه با بیان اینکه قوه قضاییه باید پذیرای نقدهای مشفقانه و منصفانه افراد داخل و خارج قوه باشد، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید نسبت به نقدها حوصله و تحمل به خرج دهد، از نقدهاى مفید بهره ببرد و از برخوردى که شایسته‌‏ دشمنان است در برابر منتقدان دلسوز خوددارى کند.

هاشمی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه باید در مبارزه با فساد از پاک‌ترین و مؤمن‌‏ترین عناصر خود بهره بگیرد، عنوان کرد: قوه قضائیه به این مهم آگاه است و در طول سال‌‏هاى اخیر تلاش جدى این قوه در زدودن عناصر ناسالم از بدنه دستگاه خود حرکتى است که ضمن ستایش باید تداوم یابد و تکمیل شود.

 وی افزود: از همین رو است که رهبر معظم انقلاب در تذکر خود در رابطه با مفاسد اقتصادى بیان داشته‏‌اند که کار مبارزه با فساد را چه در دولت و چه در قوه‏‌ قضائیه به افراد مطمئن و برخوردار از سلامت و امانت بسپارید.

 امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: امر مهم و حیاتى مبارزه با فساد نباید به‌گونه‏‌ شعارى و تبلیغاتى و تظاهرگونه رفتار شود، به جاى تبلیغات باید آثار و برکات عمل مشهود شود.

 هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ادامه سکوت و همکارى غرب با عربستان در نسل‌کشی‌ها در یمن، تصریح کرد: دیده‌‏بان حقوق بشر در تازه‏‌ترین گزارش خود اعلام کرد به شواهدى دست یافته است که نشان مى‏‌دهد ائتلاف به رهبرى عربستان از بمب‏‌هاى خوشه‏‌اى ساخت برزیل در یمن استفاده کرده است.

وی اضافه کرد: با گذشت 22 ماه از تجاوز ائتلاف به رهبرى عربستان به یمن که منجر به کشته و زخمى شدن هزاران غیرنظامى شده است، دولت ریاض روز دوشنبه هفته گذشته ادعا کرد که ائتلاف به رهبرى سعودى استفاده از بمب‌‏هاى خوشه‌‏اى ساخت انگلیس را در یمن متوقف خواهد کرد.  

  امام جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اعلام خبر برگزاری دوره تخصصی امامت‌شناسی در شهرک طالقانی، بیان کرد: از آغاز هفته  پیش‌رو دوره تخصصی امامت شناسی که شعبه‌ای از بنیاد تخصصی امامت قم است، در کتابخانه رسول اکرم شهرک طالقانی با حضور دو استاد برجسته از قم شروع خواهد شد.

 وی در پایان با تأکید بر اهمیت نقش برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی جوانان گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مرکز فنی‌ و حرفه‌ای ماهشهر، برای برگزاری دوره‌های تخصصی فنی‌ و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف به صورت رایگان، جوانان شهرک طالقانی می‌توانند برای ثبت‌نام در این دوره‌ها اقدام کنند.

 انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.