سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ايجاد صنايع اسباب بازی الكترونيكى برای توسعه سوغات رضوى

رئيس اتاق اصناف مشهد از ايجاد صنايع اسباب بازی الكترونيكى در قالب ٥طرح مرتبط با توسعه سوغات رضوى خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود بنا نژاد با اشاره به حضور سالانه 25 میلیون زائر ایرانی و خارجی در مشهد مقدس گفت: 5 میلیارد ریالی از محل اعتبارات صندوق اصناف برای ایجاد صنایع اسباب بازی الکترونیکی جذب شده است.

وى افزود: براى ایجاد صنایع اسباب بازی الکترونیکی در قالب ٥طرح مرتبط با توسعه سوغات رضوی کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف با برگزاری جلسات مشترک با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اتحادیه های صنفی الکترونیک، خرازی و لوازم ورزشی و تولید کنندگان پلاستیک، پنج طرح توجیهی ارائه دادند.

بنا نژاد با اشاره به اینکه سالانه بیش از 500 میلیارد تومان درآمد فروش سوغات به جیب چینی ها می رود، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر کالاهای سوغاتی مشهد را کالاهای چینی تشکیل می دهد، طرح هایی که ارائه شده اند از نظر ظاهری شباهت زیادی به کالاهای وارداتی دارند ولیکن از نظر گویشها و متن ها متمایز می باشند.

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: اما در طرح های دیگر نیز مشکل عمده نبود قطعات الکترونیکی در داخل کشور و همچنین قیمت بالای تولید این کالا ها در قبال قیمت ناچیز کالاهای وارداتی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه نخواهد بود.

محمود بنا نژاد افزود: بنابراین طرح های ارائه شده باید توجیه اقتصادی، فنی و مالی داشته باشد علاوه براینکه باید عرضه و تقاضا در نظر گرفته شود، از مسائل فنی و سودرسانی آن نباید غافل شد.

انتهاى پيام//ا.آ


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.