سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

15درصد افراد معتاد افسردگی دارند

دبیر همایش سبب شناسی اعتیاد از دیدگاه روانشناختی گفت: سیاست ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی و علمی کردن مبارزه با مواد مخدر بوده و این همایش با این هدف برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان٬ امیرعباس توحیدی دبیر همایش سبب شناسی اعتیاد از دیدگاه روانشناختی گفت: مهمترین اصل در مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه است.

وی تصریح کرد: دفتر تحقیقات و آموزش ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز برای رسیدن به اهداف خود برنامه های زیادی داشته و باید با اجرای این برنامه ها بتواند فعالیت گسترده ای در امر مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

دبیر همایش سبب شناسی اعتیاد از دیدگاه روانشناختی در کرمان عنوان کرد: این همایش با هدف آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه از جمله فرهنگیان، دانشجویان و اساتید و در راستای پیشگیری از اعتیاد برگزار شد و زمینه های مقابله و درمان اعتیاد در این همایش مد نظر بوده است.

رئیس اداره سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: اگر بخواهیم میزان شیوع اعتیاد را در جامعه کاهش دهیم باید سه عامل پشتکار، دقت و تمرکز و تحمل سختی را در بین مردم افزایش دهیم.

ﻋﻠی ﺑﻬﺮﺍﻡ ﻧﮋﺍﺩ با بیان اینکه اعتیاد نوعی یادگیری و الگوی پاسخگویی به مسائل و مشکلات است افزود: اعتیاد یک بیماری مغزی و مغز یک عضو اجتماعی است و مغز انسان مانند یک کامپیوتر که نرم افزارهایی روی آن نصب شده عمل می کند.

وی اظهار کرد: تاثیرات مواد مخدر در سن پایین ماندگارتر از سنین بالا است و بیشتر تلاش خانواده ها در کنترل فرزندان باید پیش از سن 20 سالگی باشد زیرا مغز در سن نوجوانی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

رئیس اداره سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 25 - 80 درصد عوامل ژنتیکی در اعتیاد نقش دارد و زیرساخت آمادگی ژنتیکی در ایجاد اعتیاد بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه اختلالات روانشناختی عامل موثر در اعتیاد افراد است افزود: 23.6 درصد جمعیت بالای 15 سال شامل اختلالات روان پریشی نمی شوند.

بهرام نژاد اظهار کرد: 15 درصد افراد معتاد افسردگی دارند و عوامل رفتاری و شرایط اجتماعی 85 درصد روی اعتیاد افراد به مواد مخدر تاثیرگذار است.

وی گفت: در بیماری های موثر در اعتیاد، بیشترین عامل مربوط به افسردگی است و ترک اعتیاد برای افراد دارای اختلال وسواس دشوارتر است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.