سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

راه اندازی بخش اختصاصی برای بیماران زخم دیابت در اصفهان

خش اختصاصی برای بیماران زخم دیابت با 12 تخت ثابت در بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان راه اندازی شد.

رئیس بخش دیابت و بخش عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در بیمارستان عیسی بن مریم با همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، بخش اختصاصی برای بیماران زخم دیابت با همکاری بخش های مختلف چون ارتوپد ، جراحی، داخلی و غدد با 12 تخت ثابت راه اندازی شده است.

فرزین خوروش با اشاره به اینکه دیابت یک بیماری مزمن و نسبتا شایع است افزود: روزانه 20 نفر برای زخم دیابت خود به کلینیک دیابت مراجعه می کنند و کسانی که نیاز به بستری شدن دارند در بخش زخم دیابت بیمارستان عیسی بن مریم بستری می شوند.

خوروش به دو نوع دیابت اشاره کرد و گفت: تیپ یک دیابت ارثی است و تیپ دو در سنین بالا افراد به آن دچار می شوند که چاقی، کم تحرکی، مصرف غذاهای قندی و شیرین از عواملی هستند که فرد را مستعد بیماری قند می کند.

متخصص عفونی با بیان اینکه دیابت عوارض کلیوی ، مغزی، قلبی ایجاد می کند افزود: بیشترین عوارض در اندام تحتانی این افراد است و با بی حسی که در پای آنها ایجاد می کند باعث شده که اگر پای بیمار زخم شود متوجه نشوند و اگر دیر رسیدگی کنند عفونت افزایش یافته و گاهی مجبور به قطع پا می شویم و به بیماران توصیه می کنیم هر روز پای خود را معاینه کنند و کفشهای راحت و نرم بپوشند.

وی ادامه داد: 11 درصد مردم استان اصفهان به دیابت مبتلا هستند که حدود 50 درصد آنها از بیماری خود اطلاعی ندارند.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.