سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

صادرات بیش از یک میلیارد دلاری فرش همدان

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فرش از استان همدان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد علی‌بابایی اظهار داشت: در سال 76 بیمه قالی‌بافان توسط مجلس به تصویب رسید و قالی‌بافان توانستند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی به بیان عدم برنامه‌ریزی مناسب دولت در پرداخت حق‌بیمه‌ها براساس مکانیزم خاص و تعریف‌شده اشاره کرد و افزود: به علت اینکه احراز شرایط بیمه‌شوندگان و قالی‌بافان به درستی تعریف نشده بود، افراد زیادی برای تحت پوشش قرار گرفتن این نوع بیمه خودشان را بافنده معرفی کردند.

وی از لغو بیمه قالی بافی 2 هزار نفر در استان خبرداد و تصریح کرد: با بازرسی و کارشناسی های به عمل آمده این تعداد افراد قالی باف نبودند و به همین دلیل بیمه آنان لغو شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه مشاغل رفوگری، بافندگی، طراحی و نقشه‌کشی، پرداخت‌چی، چله‌کشی و رنگرزی شامل بیمه قالی‌بافی می شوند، اظهار داشت: در حال حاضر 18 هزار نفر تحت پوشش بیمه قالی بافی هستند .

علی بابایی با بیان اینکه استان همدان با معیارهای صدور فرش دستبافت فاصله دارد،  خاطرنشان کرد: در طی 10 ماهه اخیر سال جاری یک میلیارد و 700 میلیون دلار فرش از استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بازار صادرات با رکود مواجه است، گفت: رفوگران فرش‌های کهنه را جمع‌آوری و برای صادرات مرمت می‌کردند.

این مسئول بیان داشت: حمایت از تولید فرش دستبافت در کشور و استان کمرنگ است و این درحالیست که باید تسهیلات لازم به بافندگان ارائه شود تا بتوانند مواد اولیه برای فرش دستبافت تهیه کنند .


انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.