سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

کنترل بیماری بروسلوز،نیازمند عزم همگانی

کنترل بیماری بروسلو، نیازمند عزم همگانی است.

سید محمدی،سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:بیماری بروسلوز از گذشته همراه دام و دامدار بوده و همواره انسان و دام در معرض این بیماری بوده است.

وی افزود:بیماری هزار چهره بروسلوز یا تب مالت گروه بسیار زیادی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می سازدکه این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام ، کاهش تولید شیر ، عقیمی و نازایی سبب از دست رفتن ارزش اقتصادی دام های مبتلا می شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی سربیشه گفت: علاوه بر بعد اقتصادی به علت ابتلای انسان به این بیماری از بعد بهداشتی هم دارای اهمیت فراوان است .

سید محمدی در زمینه ی کمبود بودجه در حیطه مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام گفت:اختصاص دادن بودجه در این زمینه به نوعی صرفه جویی در هزینه های درمان افراد و سرمایه گذاری در حوزه سلامت محسوب می شود .

وی افزود: مبارزه با بیماری بروسلوز باید بر پایه واکسیناسیون،برنامه تست و کشتار دام های مبتلا باشدکه این موضوع نیازمند پشتوانه مالی قوی بوده تا بتوان دام های مبتلا را کشتار کرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: در امر مبارزه با این بیماری از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 36 هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شده است و یک رأس گاو و 6 رأس گوسفند در اثر ابتلای به این بیماری راهی کشتارگاه شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.