سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌اعتنایی نوتلا به هشدارهای اولیه درمورد سرطان‌زا بودن روغن پالم

وب‌سایت رویترز از حمایت شرکت تولیدکننده نوتلا از روغن پالم خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با اینکه مقامات اروپا روغن خوراکی پالم را در فهرست مواد غذایی سرطان‌زا قرار داده است، شرکت تولیدکننده نوتلا از صنعت روغن پالم طرفداری می‌کند.

شرکت فراورده‌های قندی «فِرِرو» تصمیم گرفته از روغن پالمی که دیگر شرکت‌ها آنرا تحریم کرده‌اند، دفاع کند. یک پنجم فروش این شرکت به نوتلا اختصاص دارد. در نتیجه فررو کمپینی را برای حمایت از این محصول و روغن پالم راه‌اندازی کرده است.

این شرکت اعلام کرد استفاده از روغن آفتاب‌گردان به جای روغن پالم برای تولید نوتلا، ماهیت آن را تغییر می‌دهد. البته استفاده از دیگر روغن‌ها هزینه زیادی را به فِرِرو تحمیل می‌کند. بهای هر تُن پالم 800 دلار است. این در حالیست که بهای هر تُن روغن آفتاب‌گردان و روغن کلزا به ترتیب 845 و 920 دلار تمام می‌شود.

فِرِرو حدود 185 هزار تُن روغن پالم در سال استفاده می‌کند. در نتیجه استفاده از یک روغن جایگزین بجای پالم سالانه هزینه اضافه‌ای بین 8 تا 22 میلیون دلار به این شرکت تحمیل می‌کند.

اداره سلامت مواد غذایی اروپا در ماه مه اعلام کرد زمانی که برای تصفیه روغن پالم از دمای بالای 200 درجه سلسیوس استفاده می‌شود احتمال سرطان‌زا بودن آن نسبت به روغن‌های گیاهی دیگر بیشتر می‌شود. البته این اداره اعلام کرد برای تشخیص میزان خطر استفاده از این روغن نیازمند تحقیقات بیشتری است و مردم را از مصرف آن منع نکرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.