سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

تشکیل صندوق خرد روستایی در 6 شهر مازندران

صندوق خرد روستایی در 6 شهرستان مازندران تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد فلاح معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه صندوق خرد روستایی در 6 شهرستان آمل، بابل، قائمشهر ،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، تشکیل شده است، گفت: مجموع اعضای این صندوق‌ها 190 نفر است که بیشترین عضو مربوط به صندوق بابل با 50 عضو است.

وی با بیان اینکه سال 86 اولین صندوق حمایت از کشاورزی در استان تشکیل شد.افزود : هدف از تشکیل این صندوق افزایش مهارت و توانمندی بانوان روستایی، تشویق برای پس‌انداز، افزایش درآمد خانوارهای روستایی و بازاریابی محصولات است .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: استاندار مازندران در جهت تشویق بانوان روستایی برای تشکیل صندوق خرد تعاون روستایی 2 میلیون تومان سرمایه اولیه در قالب کمک بلاعوض به ازای تشکیل هر صندوق اعطا می‌کند.

محمد فلاح افزود : با این رویکرد در حال حاضر صندوق خرد تعاون روستایی شهرستان جویبار با 8 میلیون تومان پس‌انداز بیشترین سرمایه را در بین صندوق‌های خرد روستایی استان دارد.

وی با بیان اینکه عشایر مازندران یک میلیون و 400 هزار واحد دامی دارند و شهرستان بابل بیشترین جمعیت عشایر را دارد، گفت: گوشت، شیر، کره حیوانی، کشت علوفه و شبدر، کشت گیاهان سیاه بیشه و تولید البسه پشمی قالب فعالیت عشایر استان مازندران است.

وی گفت : عشایر مازندران در 14 شهرستان استان سکونت دارند که جمعیت آنها حدود 27 هزار و 100 نفر است که از این شمار حدود 10 هزار و 840 نفر معادل 40 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند که بار تکفل آنها پنج نفر است.

5 هزار و 400 خانوار عشایر در 14 شهرستان مازندران سکونت دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.