سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

فعالیت 450 داوطلب بهداشتی و 2000 سفیر سلامت در چادگان

مدیر شبکه بهداشت و درمان چادگان گفت: در حال حاضر 450 داوطلب بهداشتی و 2 هزار سفیر سلامت در چادگان فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامعلی حاجی عرب  امروز در همایش سفیران سلامت و رابطین بهداشتی شهرستان چادگان، اظهار داشت: مشارکت مردم می‌تواند در راستای خدمات‌رسانی بهداشتی جامعه کمک شایانی کند.

وی افزود: با این کار هم مردم در رعایت بهداشت خود دخیل شوند وهم کمک به دولت شده تا از هزینه‌های درمانی کاسته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چادگان ادامه داد: در حال حاضر 450 داوطلب بهداشتی و 2 هزار سفیر سلامت در شهرستان چادگان فعالیت می‌کنند.

منصور شیری مسؤول آموزش سلامت استان اصفهان در این همایش اظهار داشت: فعال‌سازی سفیران در شهر و روستا از اهداف وزارت بهداشت است تا با ارتقای سواد خود مراقبتی در جامعه از بیماری‌های جزئی کاسته شود.

وی گفت: برخی بیماری‌ها را می‌توان با خود مراقبتی درمان کرد که این گام نخست سلامت است که باید یاد بگیریم چگونه از خودمان مراقبت کنیم.

شیری اظهار داشت: بیماری‌های قلبی، دیابت و فشارخون را باید جدی گرفت و بهترین روش پیشگیری از این بیماری‌ها ورزش و رعایت تغذیه است که باید حداقل هفته‌ای 5 روز ورزش سالم انجام داد.

مسؤول سلامت استان اصفهان بیان کرد: 50 درصد مردم کشور ایران اضافه وزن دارند که این اضافه وزن منجر به بیماری‌های دیابت، فشارخون و سکته می‌شود، افرادی که اضافه وزن دارند حتماً باید در کنترل وزن خود چاره‌ای بیندیشند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: سفیران سلامت و رابطین بهداشتی نقش مهمی در سلامت جامعه دارند که در این راستا کارشناسان شبکه بهداشت و خانه‌های بهداشتی در روستاها ضمن آموزش مسائل بهداشتی به سفیران سلامت می‌توانند کمک شایانی در امر سلامت داشته باشند.

در پایان همایش از 50 داوطلب فعال  در بخش سلامت، سفیران سلامت، ادارات شهرستان که با شبکه بهداشت همکاری داشتند و افراد برتر در مسابقه خود مراقبتی تجلیل به عمل آمد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.