سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تبدیل ارتفاعات جنوبی مشهد به فضای سبز برای کاهش آلودگی

معاون دادستان مشهد گفت: اگر ارتفاعات جنوبی مشهد تبدیل به فضای سبز شود، تاثیر خوب و مستقیمی را در کاهش آلودگی و سرد و مرطوب‌شدن هوای شهر مشهد خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد بخشی‌محبی با تاکید بر اینکه اگر در فضایی درخت کاشته شود، همین درخت سبب جلوگیری از زمین‌خواری خواهد شد، افزود: در این منطقه اگر درختانی دارای شناسامه باشند، در راستای جلوگیری از تصرف زمین اقدامی بزرگ خواهد بود.

وی اجرای کمربند سبز جنوبی در شهر مشهد را الگویی برای دیگر شهرهای ایران در راستای جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی عنوان کرد و گفت: به‌طور‌ قطع اگر اقدامات موثری در راستای احداث کمربند سبز جنوبی انجام نمی‌شد، امروز پدیده حاشیه‌نشینی را به‌طور‌گسترده در این منطقه شاهد بودیم.

معاون دادستان مشهد افزود: با رفع تصرف و کاشت درخت و نظارت دادسرا در ارتفاعات جنوبی سبب شده امروز دیگر امکان ساخت‌وساز یا خرید‌وفروش زمین در این منطقه وجود نداشته باشد.

بخشی‌محبی تاکید کرد: ارتفاعات جنوبی و جلوگیری از تصرف و ساخت‌وساز، خط قرمز شورای حفظ بیت‌المال است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از ارتفاعات جنوبی به طور کامل رفع تصرف شده است،گفت: البته یک قسمت مربوط به انتهای خلج متعلق به آستان قدس هنوز رفع‌تصرفی صورت نگرفته و اتفاقات خوبی در بحث پلاک معجونی و کلاته‌سرهنگ و اراضی توس‌گستر درحال رخ‌دادن است.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.