سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرابی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در جلسه دیدار با رهبری، سه کتاب مورد بحث قرار گرفت

«وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم» و «رویای نیمه شب» سه کتاب موضوع گفتگو در جلسه دیدار با رهبری بودند.

بهناز ضرابی‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دیدار جمعی از نویسندگان با رهبر معظم انقلاب گفت: این جلسه بسیار صمیمانه، دوستانه، معنوی و خوب بود و من خیلی از آن انرژی گرفتم. کلام ایشان پر از امید بود و همچنین تاکید کردند، در اشعار و نوشته هایتان بیشتر به امید بپردازید.

وی ادامه داد: مرتضی امیری اسفندقه قبل از شروع جلسه، شعرخوانی داشت. سپس نماز جماعت مغرب و عشاء را با اقتدا به حضرت آقا بجا آوردیم. حدود 19 نفر از شاعران و نویسندگان سعادت دیدار با رهبری را در این جلسه داشتیم. همچنین راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» که جانباز هستند، در آنجا حضور داشتند و مورد لطف و مهربانی آقا قرار گرفتند. ایشان در رابطه با این کتاب با نویسنده گفتگو کردند و فرمودند کتاب خوبی است.

نویسنده «دختر شینا» اظهار داشت: بعد از اینکه ما معرفی شدیم، آقا فرمودند من خودم در جریان اتفاقات امروز در نشر و کتاب هستم و بیشتر می خواستند که از زبان خود ما بشنوند که در حال انجام چه کارهایی هستیم و ما هم گزارش کارهای خود را دادیم.

وی افزود: در مورد «دختر شینا» صحبت شد و من از ایشان خواستم، یادداشتی را که درباره کتاب نوشتند، در اختیار من قرار بدهند. بعد کتاب دومم گلستان یازدهم معرفی شد که درباره شهید علی چیت سازیان و روایت  همسر وی از زندگی مشترکشان با شهید است و توضیحاتی درباره کتاب ارائه دادم. 

ضرابی زاده تصریح کرد: در زمان نوشتن کتاب، جایی شنیده بودم که حضرت آقا فرمودند که  راجع به تشییع شهدا در دهه شصت کمتر نوشته شده و به این مساله بپردازید.  در این کتاب تلاش کردم همانطور که  مد نظر ایشان بود؛ موضوعات فرهنگی، انسانی و ایثار و شهادت و فرهنگ اجتماعی دهه 60 را نشان بدهم. الحمدلله خیلی خوشحال شدند و فرمودند من به واسطه کتاب «وقتی مهتاب گم شد» با شخصیت شهید چیت سازیان آشنا شدم و خیلی دوست داشتم بیشتر با شخصیت وی آشنا شوم. و بعد من کتاب را به ایشان اهدا کردم. همچنین کتاب دیگری که در این جلسه معرفی شد کتاب «رویای نیمه شب» مظفر سالاری بود که در مورد آن کتاب نیز گفتگوهایی صورت گرفت.


انتهای پیام/  
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.