سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

بهره برداری بزرگراه ماکو-بازرگان تا پایان امسال

بزرگراه ماکو-بازرگان با صرف هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو به برخی پروژه‌های راهسازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو اشاره کرد و اظهار داشت: احداث بزرگراه از گیت ورودی منطقه آزاد ماکو تا بازرگان به طول 85 کیلومتر از خرداد ماه امسال آغاز شده است.

حسین فروزان گفت: این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود که فاز نخست شامل 38.4 کیلومتر و فاز دوم نیز 46/6 کیلومتر است.

وی افزود: برای فاز نخست این پروژه 650 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال 96 به بره‌برداری برسد.

فروزان بیان کرد: با احداث این بزرگراه تسهیل و تسریع حمل و نقل جاده‌ای به وجود می‌آید چرا که روزانه یک هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین از این مسیر عبور می‌کنند.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به پروژه تعریض جاده بازرگان، «ساری سو» پرداخت و خاطر نشان کرد: این جاده به طول 2.5 کیلومتر بوده و از مهر ماه سال گذشته آغاز شده و امید است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را 40 میلیارد ریال خواند و گفت: ایجاد شبکه جدید دسترسی به مرز و پایانه مرزی از اهداف اجرای این پروژه است.

فروزان احداث بزرگراه ماکو-بازرگان را از دیگر پروژه‌های مهم منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو خواند و اظهار داشت: این پروژه به طول 5.6 کیلومتر در دو فاز اجرا می‌شود.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو فاز نخست این پروژه را 4 کیلومتر خواند و گفت: فاز نخست این پروژه از اول بهمن ماه سال 93 آغاز و در تیر ماه امسال به پایان رسید.

وی بیان کرد: فاز دوم نیز به طول 1.6 کیلومتر از خرداد ماه امسال آغاز شده وپیش بینی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

فروزان هزینه کل این پروژه را 150 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تسهیل دسترسی میان شهرهای ماکو-بازرگان وکاهش میزان تصادفات جاده‌ای از مزایای این پروژه است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.