سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص نیم درصد بودجه عمومی کشور به صندوق نوآوری و شکوفایی علمی فناوری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: طبق قانون نیم درصد بودجه باید در اختیار این صندوق قرار گیرد تا با ارائه تسهیلات مناسب، تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری به مرحله تجاری‌سازی برسد.

بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت 2 هزار و 900 شرکت دانش‌بنیان در کشور اظهار داشت: اکنون 2 هزار و 900 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند و روزانه 15 تا 20 طرح برای پرداخت تسهیلات در صندوق نوآوری و شکوفایی مورد تأیید و تصویب قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال آینده 200 میلیون دلار است و من امیدوارم این منابع مالی با نظر دولت و مجلس افزایش پیدا کند تا به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری تسهیلات مناسب برای تجاری‌سازی محصولاتشان و کسب بازار هدف داخلی و خارجی صورت گیرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری ادامه داد: هم اکنون در کشور هزار و 600 طرح مصوب از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلاتی در حدود هزار و 300 میلیارد تومان دریافت می‌کنند و من امیدوارم نیم درصد از بودجه عمومی کشور به صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت شود.

وی عنوان کرد: صندوق‌های خطرپذیر با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و متوسط تأسیس شده و در این طرح هر شرکت بزرگ دانش‌بنیان می‌تواند شرکت‌های کوچک و استارآپ‌های دانشگاهی را تحت حمایت قرار دهد تا تولیداتشان به مرحله تجاری‌سازی برسد.

سلطانی افزود: صندوق توسعه ملی، منابع مالی صندوق نوآوری را پرداخت کرده اما هنوز این مبلغ از پیش تعیین شده به دست ما نرسیده‌ که امیدواریم هر چه سریعتر این مبلغ به صندوق خزانه واریز شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.