دبیر ستاد سلول‌‌های بنیادی معاونت علمی فناوری گفت: 70 خدمت به شرکتهای دانش بنیان با هدف توسعه محصولات به تجاری سازی تولیداتشان انجام می‌شود و صندوقهای جسورانه در تامین منابع مالی به آنها کمک می‌کنند.

2850 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند
محمد صاحب‌کار خراسانی دبیر ستاد شرکت های دانش بنیان معاونت علمی فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به ارزیابی و حمایت از شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: این ستاد حمایت همه جانبه از شرکتهای بنیان و استارت آپ‌های دانشجویی را انجام می دهد تا با ایجاد یک بازار هدف داخلی و بین المللی برایشان بتواند محصولات و تولیدات آنها را تجاری سازی کند و در سطح بین‌الملل به فروش برساند.

وی بیان کرد: هم اکنون در کشور 2 هزار و 850 شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند و همگی آنها در راستای ارتقای تولیدات داخلی و فناوری شدن محصولاتشان از قانون حمایتی بهره می‌برند.

صاحب‌کار ادامه داد : معافیت‌های مالیاتی، گمرکی، استقرار کارخانه‌های در ترخص شهرها از جمله حمایت ستاد شرکت‌های دانش بنیان از آنها بوده و همواره سعی در تسریع کارهای اداری و به سرانجام رساندن طرحهایشان شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون شرکتهای دانش بنیانی که طرحهای آنها مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته از مزایای صندو‌قهای جسورانه بهره می‌برند و از طرف معاونت به آنها تسهیلات کم بهره اعطا می‌شود.

صاحب‌کار عنوان کرد: اعطای وام به شرکت‌های دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می‌گیرد و امروزه با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بورس سرمایه گذاری بخش خصوصی و تامین منابع مالی این شرکتها انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: فرآیند حمایت مالی از شرکتها بر اساس طرحهایشان صورت می‌گیرد و هدف اصلی این کار کمک به صادرات و توسعه طرحهایشان در داخل و در سطح بین الملل است.

وی گفت: در ستاد شرکتهای دانش بنیان بیش از 70 خدمت برای حمایت از آنها طراحی شده است و همگی آنها در زمینه تجاری سازی محصولاتشان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار