سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

اندر احوالات یک "نامه فدایت شوم" دیگر/ رییس جریان نامه‌نگاری با ترامپ کیست؟+ اسناد

سعید قاسمی‌نژاد، بنیان‌گذار تشکل ضدّ انقلابی است که اخیراً از ترامپ خواستند تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران وضع کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نامه جمعی از ضدّانقلاب‌‌ها، فتنه‌گران و منافقین خارج‌نشین به ترامپ و درخواست اعمال تحریم علیه ایران، یادآور جریانی بود که در قضایای فتنه ۸۸ سردمداری می‌کردند؛ جریانی که تمام تلاش خود را برای ایجاد آشوب در کشور به کار برد تا زمینه‌ساز فشارهای بین‌المللی بر ایران باشد اما حضور اجتماعی این جریان در کشور نتوانست تا بیشتر از یوم‌الله ۹ دی آن سال دوام بیاورد. 

30 تن از اپوزیسیون خارج‌نشین در نامه‌ای به ترامپ نوشتند: «در زمان مبارزات انتخاباتیِ شما، ما و میلیون‌ها ایرانی هم‌عقیده، در اعتراض صریح شما به توافق هسته‌ای اوباما رئیس‌جمهور کنونی با جمهوری‌اسلامی ایران بودیم. صمیمانه امیدواریم که با انتخاب دولت جدید و کنگره، برای اولین بار فرصتی برای بازنگری به عواقب فاجعه‌بار این توافق و اجرای تعهدی که به رأی‌دهندگان در این زمینه داده شد، فراهم شود.» 

در میان این افراد ضدّ انقلاب‌ها که نامه به ترامپ را امضا کرده‌اند، نام‌هایی چون احمد باطبی؛ فعال مشهور فتنه ۷۸، سیاوش صفوی، مجید محمدی، امیرحسین اعتمادی و سعید قاسمی‌نژاد از اعضای گروهک موسوم به دانشجویان ضدّ انقلاب در میان آن‌ها دیده می‌شود.



امضاءکنندگان نامه به ترامپ، همان حامیان و هدایت‌کنندگان فعال فتنه ۸۸ هستند؛ همان‌هایی که پس از سرکوب توسط مردم در یوم‌الله ۹ دی، راه‌های دیگری را برای تحقق اهداف خود در پیش گرفتند. این جریان به مهندسی اِعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور و مردم خودشان پرداخت تا نشان دهد که عناوینی مثل جنبش مردمی و جنبش آزادی‌خواهانه، صرفاً پوششی برای اهداف دیگرشان بوده است. اما در میان امضا کنندگان این نامه خیانت‌آمیز به ترامپ، نام وطن‌فروشانی دیده می‌شود که تاریخ به خیانت آنان گواهی می‌دهد؛ افراد پستی که برای رسیدن به اهداف و مقاصد شوم خود، دست به دامن دشمن خارجی می‌شوند. 

برخی از نویسندگان نامه به ترامپ، همان‌هایی هستند که در زمان بوش پسر و اوج رفتارهای وحشیانه آمریکا، آن زمان که شیطان بزرگ؛ ایران را محور شرارت در منطقه نامیده بود، به رئیس جمهور وقت آمریکا نامه نوشتند و خواستار حمله آمریکا به ایران شدند. 

در متن انگلیسی نامه، آمده است: جمهوری اسلامی ایران با حمایت از گروه‌هایی مثل حماس و حزب‌الله، "موجب کشته شدن  هزاران سرباز «شجاع»!!! آمریکایی" شده است و باید جلوی آن گرفته شود. 

حدود 20 روز قبل، سی ضدّ انقلاب، در نامه‌ای از ترامپ، از وی خواسته بودند تا ایران را سخت‌تر تحریم کند. این نامه، حتی در محافلی که مخالفت‌های آشکاری با نظام جمهوری اسلامی ایران دارند، انتقاداتی را برانگیخت. در بخشی از این نامه آمده است: "‌ما از رییس‌جمهور منتخب می‌خواهیم که این پیام آشکار را بفرستد که ایالات متحده، افزایش تهدیدات جمهوری اسلامی ایران علیه شهروندان خود و همسایگانش را تحمل نخواهد کرد." 


ظاهراً این نامه به رییس‌جمهور منتخب آمریکا، به ابتکار یک جریان دانشجویی ضدّ انقلاب موسوم به «انجمن دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال ایران» مستقر در آمریکا تهیه شده است و احتمالاً همه اعضای این گروه، همان‌هایی هستند که پای این سند «خودفروشی سیاسی» را امضاء کرده‌اند.

رییس جریان نامه‌نگاری با ترامپ کیست؟

سعید قاسمی‌نژاد بنیان‌گذار همان تشکل ضدّ انقلابی است که طراح اصلی نامه اخیر به دونالد ترامپ مبنی بر اِعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی اکنون در مطلبی که در نشریه اندیشکده «دفاع از دموکراسی‌ها» منتشر کرده، باز هم به سوی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دست دراز کرده است. او این‌بار به دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا توصیه کرده تا نماینده ویژه حقوق بشر برای ایران تعیین کند.

قاسمی‌نژاد در این مطلب مدعی شده است که حسن روحانی رییس جمهور کنونی ایران، قصد انتخاب مجدد در یک دوره دیگر را دارد و به همین دلیل، دو هفته قبل، از منشور حقوق شهروندی رونمایی و خبر آن‌ را نیز برای میلیون‌ها شهروند ایرانی از طریق پیامک‌های تلفن‌های همراه ارسال کرد. 

با این حال، قاسمی‌نژاد مدعی‌ است که این منشور نمی‌تواند نقض حقوق بشری در دولت روحانی را پنهان کند.



نویسنده در بخشی دیگر از این نامه، از دونالد ترامپ و کنگره جدید آمریکا خواست تا رسیدگی به اجرای حقوق بشر در ایران را در دستور کار قرار دهند. 

وی در بخشی از این مطلب به صراحت نوشت: راه‌های فراوان برای فشار آوردن به ایران وجود دارد و انتصاب نماینده ویژه آمریکا در زمینه حقوق بشر ایران و قرار دادن اشخاص و موسسات مجری نقض حقوق بشر در فهرست سیاه، از آن جمله است.

این عنصر ضدّ انقلاب که از چهره‌های حاضر در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور است، در خاتمه تحلیل خود آورده است: ترامپ متعهد شده که برخلاف دولت کنونی آمریکا، چشمان خود را بر فعالیت‌های سرکش ایران نبندد و برجسته‌سازی موارد نقض حقوق بشر در ایران، جایی خوب برای آغاز این مسیر است.



سعید قاسمی‌نژاد، زاده ۱۳۶۱ در بابل است. او لیسانس و فوق‌لیسانس خود را در مهندسی عمران و مهندسی ترابری از دانشگاه تهران اخذ کرد. سپس در رشته‌های توسعه پایدار در ساخت‌وساز شهری و فاینانس در مقطع فوق‌لیسانس ادامه تحصیل داد. او تحصیلاتش در دوره دکترای فاینانس را در باروک کالج نیویورک ادامه می‌دهد. 

وی به عنوان تحلیلگر، دربارهٔ موضوعات مرتبط با سیاست و اقتصاد ایران، با رسانه‌های دیداری و شنیداری مختلف ایرانی و خارجی ازجمله تلویزیون ضدّ انقلاب صدای آمریکا، فرانس ۲۴، رادیو بین‌المللی فرانسه، رادیو فردا، تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی، رادیو زمانه، رادیو دویچه وله ... مصاحبه داشته است.

ظاهراً خیانت؛ خصیصه‌ای است که هیچ‌گاه در عناصر ضدّ انقلاب از بین نمی‌رود ...

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
M
۱۱:۲۸ ۱۸ دی ۱۳۹۵
خائن وطن فروش ..............................
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۷ دی ۱۳۹۵
سر در آخور غرب دارند این 30خوک کثیف !!!!