سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل خواستار اجرای توافقنامه انتقال قدرت در کنگو شد

سازمان ملل خواستار اجرای فوری و کامل توافقنامه اداره مشترک کشور کنگو را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اجرای سریع و کامل توافقنامه ای را که اداره مشترک جمهوری دموکراتیک کنگو را به دست قدرت حاکم و مخالفان پیش بینی کرده است، خواستار شد.

این توافقنامه پیش بینی کرده است از پایان دوره ریاست جمهوری ژوزف کابیلا تا انتخاب جانشینی برای وی، کشور به طور مشترک اداره شود.
در بیانیه ای که فرانسه پیشنهاد کرده بود، پانزده عضو شورای امنیت به اتفاق آراء بر اهمیت بر گزاری انتخابات معتبر پیش از پایان سال تاکید کردند. اعضای شورای امنیت از نتیجه توافقنامه 31 دسامبر ­در پایان میانجی گری کلیسای کاتولیک، استقبال و از روحیه انعطاف پذیری و اتفاق نظری که رهبران سیاسی کنگو از خود نشان دادند، تمجید کردند.­

شورای امنیت ابراز امیدواری کرد توافقنامه بدون تاخیر و با حسن نیت و به طور کامل مطابق با قانون اساسی کنگو اجرا شود. شورای امنیت همچنین طرف های سیاسی را که هنوز توافقنامه را امضا نکرده اند، ترغیب کرد آن را امضا کنند.­

سازمان ملل همچنین بر تعهد خود بر حمایت از اجرای توافقنامه با همکاری تنگاتنگ با اتحادیه آفریقا و دنبال کردن اوضاع جمهوری دموکراتیک کنگو از نزدیک در ارتباط با حقوق بشر تاکید کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.