بحران سیاسی در کنگو بالا گرفت

پس از به بن بست رسیدن مذاکرت میان دولت و احزاب مخالف، بحران سیاسی در کنگو وارد مرحله تازه ای شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی به گشت زنی در خیابانهای کینشازا پایتخت کنگو مشغول شدند.

مذاکرات برای دستیابی به صلح در کنگو روز یکشنبه با گرفتن هیچگونه نتیجه ای پایان یافت.
ترس مردم کنگو از بروز بحران سیاسی جدید با عدم اعلام تاریخ دقیق انتخابات آتئ و عدم تمایل جوزف کابیلا برای کناره گیری به اوج خود رسیده است.

فضای پرتنش سیاسی در جمهوری دمکراتیک کنگو در حالی تشدید و تداوم یافته که «مارسل اوتنبی» رئیس نشست اسقف های کاتولیک این کشور و مسؤول مذاکرات میان دولت و احزاب مخالف، از تعلیق مذاکرات میان مخالفان و دولت خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری 'آٰفریکا نیوز'، بر اساس اعلام منابع آگاه، مذاکرات میان دولت جمهوری دموکراتیک کنگو و مخالفان در روز 21 دسامبر(1 دی ماه) و با مشارکت نمایندگان حقوقی و سیاسی احزاب این کشور برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برگزاری مذاکرات سیاسی برای حصول یک توافق جامع در حالی صورت می گیرد که احزاب مخالف کنگو خواهان تغییر موقعیت قدرت سیاسی در این کشور و افزایش حضور خود در نهادهای مذهبی و سیاسی هستند.

این در حالی است که با پایان یافتن دوران زمامداری کابیلا در سمت ریاست جمهوری در 19 دسامبر (29 آذرماه) تلاش کنشگران سیاسی برای از سرگیری گفت و گوهای سیاسی و حل چالش های پیش رو در جمهوری دموکراتیک کنگو افزایش یافته است.

ناظران سیاسی بر این باورند که تداوم خلاء سیاسی قدرت در این کشور از یک سو و بی توجهی دولت کنگو به مطالبات حقوقی و قانونی برخی از احزاب مخالف و کنشگران سیاسی، آینده این کشور آفریقایی را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار