سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

بررسی استقرار اورژانس هوایی در ساوه

امکان سنجی اسقرار اورژانس هوایی در ساوه بررسی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شهرستان ساوه در محور مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور قرار دارد و این موضع حجم بالای تردد و تصادقات را در بر دارد.
در همین راستا امکان سنجی استقرار اوژانس هوایی در ساوه فراهم شد.
رییس مرکز فوریت های پزشکی ساوه گفت : برای اسقرار اورژانس هوایی نیازمند محوطه ای باز برای احداث پد بالگرد و نزدیک به بیمارستان باشد.
دکتر عزیزی افزود : چند نقطه قبلا معرفی شده بود که امروز با بررسی های انجام شده یک نقطه انتخاب شد.
وی اضافه کرد : طبق تفاهم نامه ای با اورژانس هوایی استان قزوین قرار شد در صورت نیاز خدمات اورژانس هوایی به شهرستان های ساوه و زرندیه نیز ارائه شود.
امیری ، کارشناس اورژانس هوایی استان قزوین که برای جانمایی و امکان سنجی مکان فرود به ساوه آمده بود ، با بیان اینکه اورژانس هوایی در طرح تحول سلامت اجرایی شده ، گفت : اولین موضوع بعد از تهیه بالگرد هماهنگی با مراکز پذیرنده است.
وی افزود : باید مراکز پذیرنده مثل بیمارستان ها فضای کافی و امن برای فرود بالگرد برای تحویل دادن و گرفتن مصدوم یا بیمار داشته باشد.
امیری با بیان اینکه هدف اصلی ما بررسی مراکز پذیرنده بود ، اضافه کرد : بیمارستان ها و چندین مکان در ساوه برای احداث پد بالگرد بازدید کردیم و اقدامات لازم برای اجرای این پد به صورت مکتب ارئه می شود.
وی گفت : بحرانی بودن شرایط مصدوم ، صعب العبور بودن مکان حادثه ، زیاد بودن تعداد مصدومین از جمله مواردی است که از اورژانس هوایی استفاده می شود.
با آغاز به کار اورژانس هوایی در ساوه ، از زمان اعلام حادثه به اورژانس هوایی تا رساندن مصدوم یا بیمار از دورترین نقاط این دو شهرستان به مرکز درمانی کمتر از 40 دقیقه زمان نیاز است.  
   انتهای پیام / ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.