سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

قدمت 600 ساله فرهنگ وقف در مازندران

مازندران موقوفاتی با قدمت 600 ساله دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه مردم و مسؤولان را در مقوله وقف و ترویج آن خواستار شد و گفت: این استان با پیشینه خوب تاریخی در اسلام موقوفاتی با سابقه ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله دارد.

وی با بیان اینکه گسترش عمل خداپسندانه وقف نیازمند حمایت علما و روحانیون در منابر و رسانه‌ها و خبرنگاران است، افزود: خبرنگاران و علما با معرفی این سنت خداپسندانه می‌توانند کمک بسیار خوبی به فرهنگ وقف کنند و با توسعه این عمل خیر بسیاری از کمبودهای موجود در حوزه‌های مختلف برطرف می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر اینکه در بخش ساماندهی مدیریت مساجد تلاش می‌شود تا شرایط به بهترین وجه ممکن برای نمازگزاران فراهم و از ظرفیت‌های موجود در آنها نیز برای بسط و گسترش فرهنگ وقف بهره‌گیری شود، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در اماکن متبرکه استان در گسترش فرهنگ اسلامی و دین به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران میانگین موقوفات جدید در کشور تا سال۸۸ را ۱۹۶ وقف اعلام کرد و گفت: از این تعداد 90 وقف جدید مربوط به مازندران بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.