7 هزار و 600 سند اجاره موقوفات مازندران از آغاز امسال تاکنون بروزرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نوروز رشیدی معاون بهره ‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بروزرسانی اجاره‌نامه موقوفات و دریافت عواید وقف موجب اجرای بهتر و امینانه نیت واقف می‌شود، گفت: هزار و 600 سند اجاره موقوفات مازندران از آغاز امسال تاکنون بروزرسانی شده است.

وی افزود: در مجموع 11 هزار سند اجاره موقوفات مازندران امسال بروزرسانی و تنظیم اولیه شد.

معاون بهره ‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار و 400 سند اجاره موقوفات با متصرفان منعقد شد، گفت: این اجاره‌نامه‌ها برای نخستین‌بار با متصرفانی که تاکنون رابطه استیجاری با اوقاف نداشتند، منعقد شد.

نوروز رشیدی با بیان اینکه پس از شناسایی اراضی موقوفات و متصرفان با آنها سند اجاره برای وصول حق و حقوق موقوفات و اجرای نیت واقف منعقد می‌شود، افزود: تنها راه اجرای نیت واقف کسب عواید موقوفات از مستأجران موقوفات است و در این زمینه اوقاف ورود جدی دارد.

وی با بیان اوقاف با متصرفان غیرقانونی موقوفات مماشات نمی‌کند و در این راه از مسیر قانون وارد می‌شود،گفت: پرداخت حق و حقوق موقوفات، اجرای نیت واقف بر اساس متن وقف نامه و رعایت مصلحت وقف خط قرمز سازمان اوقاف و امور خیریه است.

رشیدی افزود : نرخ و رابطه استیجاری بسیاری از اجاره‌نامه موقوفات واقعی نیست و به همین منظور اوقاف تلاش می‌کند نرخ اجاره موقوفات در مرور زمان به حد واقعی خود نزدیک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.