سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

ضرورت ایجاد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در سازمان ها

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان برضرورت ایجاد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در سازمان ها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان درجلسه ای با مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان و  اعضای کمیته پدافند غیر عامل و مدیریت بحران این شرکت گفت: چگونگی اجرای این مهم با بهره گیری از اصول و موازین پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی بر خوردار است.
صفی اله کرامتی مدیریت بحران شرکت گاز استان زنجان را  با توجه به فنی و عملیاتی بودن، خوب ارزیابی کرد و افزود: شرکت گاز در زمان بحران بخصوص حوادث طبیعی با حضور بموقع  در منطقه و انجام اقدامات اولیه ازگسترش حادثه جلوگیری نموده است.
وی خاطر نشان کرد: دوره آموزشی تبیین ضرورت های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سازمان کمک می کند تا ذهن ها را برای رسیدن به اهداف مان به روز کنیم وهمچنین با فرهنگ سازی برای همیشه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران را نهادینه کرد.
در ادامه مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به آموزش همگانی این شرکت توسط رسانه ها و مطبوعات گفت : هر ساله با شروع سال تحصیلی آموزش ۱۲ هزار همیار گاز در مقاطع پنجم ابتدایی  در سطع استان انجام میشود ، ۱۶ هزار ثانیه انیمیشن از شبکه اشراق، ۲۰ هزار ثانیه از رادیو و همچنین اطلاع رسانی از مطبوعات در راستای مصرف بهینه و ایمنی گاز صورت می گیرد.
عسگریان به توزیع پوستر درمساجد و ادارات اشاره و تصریح کرد: این شرکت همچنین در یکی از سریال های شبکه اشراق که در ارتباط با مشکلات گاز رسانی و مصرف بهینه و ایمن گاز مشارکت داشته است.
وی اظهار کرد : شناسایی تهدیدات محتمل به ترتیب اولویت تهدید تهدیدات طبیعی: زلزله ، سیل ، رانش زمین ، آتش سوزی ، صاعقه (رعد و برق) ، طوفان ، گرما ، گرد و خاک و تهدیدات صنعتی: افت فشار ، انفجار ، آتش سوزی ، نشت مواد ، گرفتگی خطوط تهدیدات غیر طبیعی : آلودگی هوا ، تصادفات وسائط نقلیه ، خرابکاری ، حملات سایبری از جمله  مانور های انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت گاز استان زنجان است.
عسگریان افزود: در راستای ایمنی بهتر شبکه گاز رسانی و رفع مشکلات احتمالی  اقدام  به حذف کلیه شیرهای پیاده رو ، حذف حوضچه های شبکه وشیرهای فلنجی در سطح استان نموده تا امنیت شبکه تامین گردد همچنین استقرار سیستم  GISدر راستای مکانیزه نمودن ارائه خدمات به مشترکین و بسترسازی اقدامات پدافند غیر عامل و مدیریت بحران به صورت سیستماتیک و بسترسازی و آمادگی مقابله و دفاع در برابر تهدیدات سایبری است.
وی در پایان به برگزاری ۱۴ دوره آموزش  در زمینه مدیریت بحران اشاره کرد و افزود:مجموعا ۲ هزار و۴۲۴ نفر ساعت آموزش به ۱۹۸ نفر آموزش مقابله با حوادث طبیعی وغیر طبیعی  داده شده است.


انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.