سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کتاب "نئورئالیسم چیست؟" رونمایی شد

آئین نکوداشت استاد کامران شیردل با نام «سایه بر قاب» همراه با رونمایی کتاب ایشان با عنوان «نٸورٸالیسم چیست؟» برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، در آخرین روز از برنامه سه روزه "سایه بر قاب" که توسط خانه مستند اصفهان و دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده بود، یک فیلم مستند اجتماعی با نام «اون شب که بارون اومد» از استاد کامران شیردل، مستندساز شناخته شده و معروف ایران به نمایش در آمد.
در بخشی از این برنامه آیین رونمایی از کتاب «نٸورٸالیسم چیست؟» نوشته کامران شیردل با حضور حجت‌الاسلام عباس کمساری، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و نگارستان امام(ره)، حجت‌الاسلام حبیب اله ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از هنرمندان اصفهانی برگزار شد.
کتاب «نٸورٸالیسم چیست؟» نوشته کامران شیردل است که تاریخ اجمالی سینمای نٸورٸالیسم ایتالیا طی یک بازه زمانی را در برمی گیرد.
پس از این رونمایی نشست تخصصی سینمای مستند اجتماعی با حضور کامران شیردل و دکتر شاپور بهیان برگزار شد. سینمای مستند اجتماعی یکی از جذاب ترین نمونه های سینمایی به شمار می‌رود، چون به دنبال کشف سوژه هاست که کامران شیردل تجربه های متعددی در آن داشته است.
در پایان این برنامه، کامران شیردل از رونمایی کتابش توسط اهالی فرهنگ و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تشکر کرد و گفت: باید بگویم که حتی ناشر کتاب هم این لطف را در حق من نکرد.
ویژه‌برنامه تخصصی سینمای مستند اجتماعی و صنعتی و حضور استادی همچون کامران شیردل در نگارستان امام(ره) بخشی از حرکتی آموزشی و ادامه دار در فرهنگ و سینمای اصفهان است که از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان آغاز شده و این روزها مورد استقبال سینماگران و علاقه مندان این هنر هفتم قرار گرفته است.
دفتر تخصصی سینما و خانه مستند اصفهان در راستای انجام برنامه های مشارکتی به برگزاری برنامه "سایه در قاب" با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و انجمن سینماگران استان اصفهان اقدام کرد .




انتهای پیام/م


برچسب ها: رونمایی ، کتاب ، اصفهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.