در دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از کتاب «ادبیات داستانی جنگ در ایران» رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دیشب در دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، کتاب «ادبیات داستانی جنگ در ایران» رونمائی شد.

این کتاب نوشته «مهدی سعیدی» برنده کتاب سال دانشجویی ایران در سال 95 است که در 329 صفحه در تیراژ یک‌هزار نسخه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده است.

مهدی سعیدی اظهار کرد: برای نوشتن اثری با موضوع ادبیات جنگ باید تعریفی از جنگ داشته باشیم.

وی افزود: تعریف ادبیات جنگ با تعیین مبانی تاریخی، جغرافیایی و سیاسی موجود باید انجام شود تا تمامی امور و کارها در این حوزه را در خود داشته باشد.

نویسنده این کتاب و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: نویسندگان دانشگاهی در مقاله‌ها و پایان‌نامه‌های خود، نویسندگان و ناشران مستقل و جامعه روشنفکری و گروه‌های وابسته به نهادها و متولیان فرهنگی مانند حوزه هنری سه گروهی هستند که درباره ادبیات جنگ نوشته‌اند.

وی تصریح کرد: در هنگام پژوهش در این کتاب با این دو مسأله مواجه شدم که بسیاری از نویسندگان ادبیات جنگ و محققان این حوزه محدوده مشخصی نداشته‌اند و موضوع پژوهش را نیز دقیق مشخص نکرده بودند.

سعیدی خاطرنشان کرد: در ادبیات جنگ با عناوین، نام‌ها و اصطلاحات متنوعی مانند ادبیات پایداری و مقاومت مواجه هستیم که هر نویسنده را در دایره‌ای قرار داده که وی را محدود کرده و باعث شده که ایدئولوژی مشخصی نداشته باشد.

احمد ابوالفتحی نویسنده و منتقد ادبیات در نقد و بررسی این کتاب اذعان داشت: نویسنده در کتاب ادبیات داستانی جنگ در ایران با تعریف مشخصی از مسأله جنگ کتابش را آغاز می‌کند و ادبیات رایج در ادبیات جنگ را بر اساس تعریفی از بیرون به درون انجام می‌دهد که یک روش علمی است.

وی با بیان اینکه کارکردهای پژوهشی دارای کارکردهای اجتماعی نیز است، گفت: اوج ادبیات جنگ در دهه 90 است که آثار این دهه فاقد ایدئولوژی هستند و یک منظر ادبیات‌گرا به مسأله جنگ دارند.

 دیشب همچنین از کتاب «پا به‌پای سوختن» در دو جلد با عنوان «عارفانه‌ها» شامل 87 صفحه و «عاشقانه‌ها» در 108 صفحه رونمایی شد.

این کتاب شامل مجموعه‌ای از اشعار در قالب غزل توسط سید سعید شاکری نوشته و هر جلد آن در یک هزار نسخه به چاپ رسیده است.

همچنین در این آیین از مجموعه شعر «زندگی‌ات را نقاشی کن» سروده نویسنده جوان کاشانی زهرا سرجه‌پیما رونمایی شد.

کتاب «زندگی‌ات را نقاشی کن» شامل 45 قطعه شعر در قالب دوبیتی به زبان انگلیسی و با ترجمه فارسی از خود نویسنده است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.