سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

80 درصد شهربازی‌های اصفهان استاندارد هستند

مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد شهربازی‌های استان اصفهان پروانه دارند و استانداردسازی شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامحسین شفیعی  اظهار کرد: مراکز تفریحی و شهربازی‌ها در سامانه اداره استاندارد به صورت دستگاهی به ثبت می‌رسند و تمامی دستگاه‌هایی که در مراکز تفریحی وجود دارند و در حال استفاده هستند باید گواهی استاندارد و اعتبار تأیید صلاحیت را داشته باشند.

وی افزود: اگر یک روز هم از تاریخ این گواهی بگذرد این دستگاه‌ها از سامانه حذف شده و غیر معتبر به حساب می‌آیند سپس به ما اعلام می‌شود و اداره استاندارد نسبت به پلمپ این دستگاه‌ها یا مراکز اقدام می‌کند زیرا همه دستگاه‌ها و مراکز تفریحی ملزم به بازرسی سالیانه و اخذ این تأییدها هستند.

مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان در رابطه با استاندارد شهربازی‌های اصفهان گفت: در اصفهان اکثر شهربازی‌ها تأیید استاندارد دارند و به آن‌ها توصیه شده که مراحل تمدید استاندارد را در زمستان که کمتر فعالیت می‌کنند یا تعطیل هستند انجام دهند تا بتوانند بعد از عید که مشغول با تائید استاندارد به کار شوند.

وی در خصوص وضعیت استانداردسازی تله سیژ ناژوان، شهر رؤیاها و تله کابین مجموعه صفه بیان کرد: این مراکز کارهای تائید استاندارد لازم را انجام داده‌اند و مرتباً از زمان تأسیس در حال تمدید هستند تنها بعضی تائیدیه‌هایی مانده که در حال اخذ هستند اما از نظر فنی و ایمنی مشکل خاصی ندارند.

شفیعی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها مواردی پیش می‌آید که بعضی دستگاه‌ها تائید استاندارد ندارند که به صورت خاص دستگاه پلمپ می‌شود و بقیه دستگاه‌ها به کار خود ادامه می‌دهند اما اگر تأیید استاندارد مربوط به شهربازی و یا مراکز تفریحی تمدید نشده باشد کل مرکز را پلمپ می‌کنیم.

مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان در پایان با اشاره به آمار شهربازی‌های استاندارد استان اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 80 درصد شهربازی‌های استان اصفهان پروانه دارند و استانداردسازی شده‌اند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.