سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

شناسایی بیش از3400 کودک بازمانده از تحصیل در لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان از شناسایی 3411 کودک بازمانده از تحصیل در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حیدری گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی را وزارت کشور در دستورکار قرار داده و وظایفی را برای دستگاه‌ها مشخص کرده که وظیفه ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محول کرد و از طرف وزارت، این کار به سازمان بهزیستی سپرده شد.

وی افزود: در این راستا از اول تا سی‌ام مهر امسال این بحث را آغاز کردیم و 3411 کودک بازمانده از تحصیل در سراسر استان شناسایی شد و 5678 مورد تماس تلفنی با خانواده‌ها آنان برقرار کردیم.

حیدری گفت: از این تعداد، 1031 نفر به دلایل مختلف در مدرسه ثبت‌نام نکردند. 982 کودک در مدارس ثبت نام شدند ولی به اشتباه در سامانه آموزش و پرورش به عنوان «ترک تحصیل» ذکر شده بودند. 1138 نفر از این تعداد نیز متأسفانه به سبب کوهستانی و صعب‌العبور بودن و نداشتن خطوط تلفنی مناسب، امکان برقراری تماس یا ملاقات حضوری نبود. 249 کودک نیز شماره‌های تماس اشتباه داده بودند و 11 نفر از والدین هم با ما همکاری نکردند.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: فاز اول این کار با توجه به تقسیم کار ملی، بحث شناسایی افراد و جمع‌آوری اطلاعات بود و به عنوان مثال از 1031 کودکی که در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند؛ 532 نفر به سبب معلولیت و بیماری نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند، 170 کودک سال گذشته دانش‌آموز بوده و امسال فوت کرده‌اند، 107 کودک به علت در دسترس نبودن مدرسه و کوچ‌نشینی به مدرسه نرفته‌اند، 60 کودک به تحصیل علاقه ندارند، 37 نفر ضعف مالی داشته‌اند، 36 کودک به دلیل مهاجرت از کشور، 34 نفر مشکلات خانوادگی و 55 کودک هم به سبب نرسیدن به سن قانونی ثبت‌نام نکرده‌اند.

وی گفت: این اطلاعات را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرستاده‌ایم و مطالب تمام استان‌ها جمع‌بندی می‌شود و در فازهای بعدی برای رفع مشکل این کودکان چاره‌اندیشی خواهد شد؛ به عنوان مثال جایی که مدرسه ندارد، آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه وارد عمل می‌شود یا مشکل کودکان معلول را سازمان بهزیستی باید حل کند و به همین منوال دستگاه‌های متولی می‌توانند رفع مشکل کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.