سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آغاز عملیات بازسازی و انتقال خط نابر به کاشان

عملیات اجرایی اصلاح و بازسازی خط انتقال نابر به کاشان با حضور مقامات استانی و کشوری طی آیینی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان دقایقی در این آیین گفت:عملیات اجرایی این پروژه صبح امروز  همزمان با سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب به طول 24 کیلومتر با اعتباری بیش از 220 میلیارد ریال از محل اعتبارات اوراق مشارکت و تبصره 3 آب بها ( به نسبت 90 درصد اوراق مشارکت و 10 درصد تبصره 3) آغازشد.
محمدرضا اسدی،افزود:تامین آبرسانی بیش از 30 درصد کل آب شهر کاشان و شهرک های غرب شامل راوند، طاهرآباد وخزاق از مزایای اجرای این پروژه است.
وی با تاکید بر استفاده از تجهیزات صد در صد تولید بومی شهرستان و استفاده از توام داخلی در این پروژه افزود :این عملیات در موقع اضطراری نیز می تواند به عنوان پشتوانه آب شهرستان آران و بیدگل قرار بگیرد.
به گفته وی، برای اجرای این سامانه حیاتی شهر کاشان که از سال 1371 مورد بهره‌برداری قرارگرفت از بهترین نوع لوله چدن داکتیل k9ضد زلزله با قطر 400 میلیمتر یکی از مصادیق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است.
رییس هیات مدیره شرکت آبفای کاشان،با اشاره به اینکه اجرای این پروژه جلوگیری از تهدید جدی برای دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل است گفت:صرفه جویی در مصرف انرژی و پیش بینی تولید برق با توجه به ظرفیت اختلاف تراز ارتفاعی موجود،  بهره‌برداری همزمان خط موجود در زمان اصلاح خط انتقال، کاهش هزینه پروژه با توجه به نوع قرارداد،  تعریف پیمان در قالب قرارداد تامین کالا، مصالح و تجهیزات و عملیات اجرایی(pc) از ویژگی های این پروژه است.
اسدی، اعتبار اجرای پروژه را معادل  اعتبار 22سال این شرکت دانست و گفت:اين سامانه آبرسانی با تمام توان داخلی اجرا می شود. 
وی در ادامه با اشاره به فعالیت 70 حلقه چاه در شهرستان کاشان با ظرفیت آبدهی 850 لیتر در ثانیه افزود:6 حلقه چاه از این تعداد با ظرفیت آبدهی 220 لیتر در ثانیه در عملیات بازسازی خط انتقال نابر در مدار قرار می گیرد.
به گفته وی، شرکت آبفای کاشان خدمت رسانی به 12 شهر شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را با بیش از 193 هزار فقره انشعاب آب و 2200 کیلومتر شبکه را بعهده دارد.
اسدی،  تصریح کرد :بیش از 85 درصد آب مورد نیاز شهرهای نام برده شده ازطریق چاه های عمیق و نیمه عمیق از طریق خرید آب تامین می شود.
شایان ذکر است پروژه خط انتقال نابر به کاشان همزمان با 11 دیماه بیست و ششمین سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب کشور با حضور حمیدرضا تشییعی  معاون بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور، طرفه معاون عمرانی استانداری، مسوول و معاونین آبفای کاشان وتعدادی از مسوولان این شهرستان آغازشد.




انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.