سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

تاکنون آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشده است

باوجود همجواری با کانون‌های آلوده تاکنون هیچ‌گونه مورد مشکوکی از آنفلوآنزای پرندگان در این استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ بهرام‌علی ظاهری معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: با وجود همجواری با کانون‌های آلوده تاکنون هیچ‌گونه مورد مشکوکی از آنفلوآنزای پرندگان در این استان مشاهده نشده است.

بهرام‌علی ظاهری افزود: خوشبختانه براساس پایش‌های انجام شده باوجود همجواری این استان با استان‌های آلوده و رویت مواردی در برخی مناطق کشور، چه در غرب استان و چه در شمال استان که با مناطق آلوده هم‌مرزی وجود دارد هیچ‌گونه موارد مثبت و یا مشکوکی از آنفلوآنزای پرندگان وحشی دیده نشده است.

وی از راه‌اندازی اکیپ‌های مشترک با دامپزشکی این استان خبر داد و اعلام کرد: این اکیپ‌های مشترک بازدیدهای متعددی از سطح زیست‌گاه‌ها، تالاب‌ها اکوسیستم های آبی، سدها و آبگیرهای استان داشته و تاکنون نمونه‌ای از تلفات پرندگان وحشی رویت نشده است.

ظاهری در پاسخ به پرسشی در خصوص صدور مجوزهای شکار پرندگان در گذشته و خطر شیوع بیماری از طریق آن گفت: به محض اعلام دامپزشکی کشور و هشدار سازمان محیط‌زیست کشور، تمام پروانه‌های صادر شده شکار پرندگان لغو و فرآیند صدور پروانه شکار مجاز پرندگان در استان نیز متوقف شد؛ لذا از این نظر نیز هیچ خطری متوجه استان نیست.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از انجام همه تمهیدات لازم برای مقابله احتمالی با این بیماری خبر داد و تصریح کرد: در صورت رویت موارد مشکوک بیماری بلافاصله اقدامات پیشگیرانه و از جمله ضدعفونی زیستگاه‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.